زمان برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد/ ۶ ورزشگاه کاندیدای برگزاری دیدار نهایی

مسوول برگزاری رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور گفت: فینال جام حذفی پس از پایان لیگ برتر و در دهه اول خرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، امیرحسین روشنک روز دوشنبه پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به قرعه‌کشی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی دیدارهای حساسی را شاهد خواهیم بود. در پنج بازی، تقابل تیم‌های لیگ برتری را شاهد هستیم که این موضوع به جذابیت مسابقات خواهد افزود.

وی در مورد زمان برگزاری دیدار فولاد و گل‌گهر سیرجان توضیح داد: با توجه به اینکه مسابقات حذفی لیگ قهرمانان آسیا مرحله به مرحله پیش می‌رود، نمی‌دانیم که فولاد تا چه مرحله‌ای پیش می‌رود. امیدواریم فولاد در این رقابت‌ها موفق شد و تا فینال آسیا پیش رود. الان یک برنامه در ذهن ما وجود دارد و اگر بشود قبل از سال جدید و اگر نشود سال آینده این بازی برگزار خواهد شد.

مسوول برگزاری رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور تاکید کرد: فینال جام حذفی پس از پایان لیگ و در دهه اول خرداد برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا امکان دارد، دیدار استقلال مقابل ملوان و پرسپولیس مقابل سپاهان در یک زمان برگزار شود، گفت: اجازه دهید بررسی کنیم. این بازی‌ها در خلال لیگ و حد فاصله هفته‌های بیستم تا بیست و یکم لیگ برگزار خواهد شد. به همین دلیل باید بررسی کنیم. تلاش می‌کنیم در زمان و روزهایی جام حذفی را برگزار کنیم که کمترین تداخل وجود داشته باشد تا رضایت هواداران و فوتبال دوستان جلب شود.

روشنک در مورد محل برگزاری فینال هم گفت: در آیین‌نامه پیش‌بینی شده که در مرحله بعد برای اولویت‌های اول و دوم قرعه‌کشی می‌کنیم. از بهترین ورزشگاه‌های کشور چه از نظر زیر ساخت و چه از نظر ظرفیت استفاده خواهیم کرد. ورزشگاه‌های آزادی، نقش جهان، یادگار امام (ره)، شهدای فولاد،‌ امام رضا (ع) مشهد و یکی دو ورزشگاه دیگر کاندیدا هستند. با توجه به اینکه ورزشگاه پارس شیراز آماده نشد، این ورزشگاه را از ورزشگاه میزبان خارج کردیم و ورزشگاه تازه تاسیس کرمان که تا پایان لیگ آماده می‌شود، را بین گزینه ها آوردیم. با این حال در مرحله بعد ۲ گزینه اول قرعه‌کشی خواهند شد.

وی در مورد حضور هواداران گفت: تصمیم‌گیری نهایی بر عهده شورای تامین استان‌ها است و فکر می‌کنم با توجه به تصمیم‌گیری که تا این لحظه شده، شاهد حضور هواداران در دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی باشیم.