شکست هندبال ایران در آخرین گام از قهرمانی جهان/پایان کار ملی‌پوشان با یک برد و ۵ شکست

تیم ملی هندبال مردان ایران در آخرین دیدار خود از مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان، مقابل لهستان مغلوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، شاگردان وسلین وویوویچ در آخرین دیدار از مرحله اصلی مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان، لهستان/سوئد، مقابل میزبان به میدان رفتند و با نتیجه ۲۲ بر ۲۶ مغلوب لهستان شدند.

افشین صادقی اولین گل این بازی را در ۵۵ ثانیه اول به ثمر رساند اما از همان ابتدا ملی‌پوشان ایران ۵ گل عقب ماندند و در نهایت نیز نتوانستند این اختلاف را جبران کنند و نیمه اول این بازی با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود لهستان به پایان رسید. 

در نیمه اول و دوم محمد سیاوشی درون دروازه ایران قرار داشت.

افشین صادقی ۶ گل، محمدرضا اورعی ۶ گل، محمدرضا کاظمی ۲ گل، رضا یادگاری ۳ گل، شهاب صادق‌زاده، صابر حیدری و یاسین کبیریان‌جو گلزنان ایران در این بازی بودند. 

ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی این مسابقات با دو شکست برابر مونته‌نگرو و اسپانیا و یک پیروزی مقابل شیلی با کسب دو امتیاز برای اولین‌بار در تاریخ هندبال ایران راهی مرحله اصلی شدند. آنها در مرحله اصلی مقابل فرانسه و اسلوونی شکست خوردند.

رتبه تیم ملی هندبال ایران در پایان مسابقات بقیه گروه‌ها و فردا شب مشخص خواهد شد. ۲ تیم اول هر گروه راهی پلی‌آف می‌شوند و سایر تیم‌ها با توجه به نتایج در رده نهم تا ۲۴ قرار خواهند گرفت.

بیست‌وهشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی آغاز شده و تا ۹ بهمن ادامه دارد. در مرحله گروهی ۳۲ تیم با هم رقابت کردند که در پایان ۲۴ تیم راهی دور اصلی شدند و ۸ تیم دیگر به پرزیدنت کاپ راه یافتند. 

۲۴ تیم حاضر در دور اصلی در چهار گروه رقابت خواهند کرد که در پایان از هر گروه ۲ تیم به پلی آف صعود خواهد کرد.