رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور آغاز شد

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور، به عنوان مرحله نخست چرخه انتخابی تیم ملی از صبح امروز (چهارشنبه) در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور که بخشی از چرخه انتخابی تیم ملی به شمار می‌رود از ساعت ۱۰ صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شد. در این مسابقات مدعیان برای رسیدن به پیراهن تیم ملی کشتی و اعزام به رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا در هند با هم به رقابت می‌پردازند. رقابت‌های قهرمانی کشور در ۱۰ وزن و به مدت سه روز (۲۸ لغایت ۳۰ دی ماه) برگزار خواهد شد.

محسن کاوه، پژمان درستکار ،احسان امینی و اباذر اسلامی به عنوان اعضای کمیته فنی بر روند برگزاری این مسابقات نظارت خواهند کرد.

بنا به اعلام فدراسیون کشتی شرایط حضور تماشاگران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور فراهم نشده و این مسابقات در سالن خالی از هوادار شهدای هفتم تیر برگزار خواهد.

در روز نخست (چهارشنبه) این مسابقات، رقابت‌های اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ برگزار و در روز دوم کشتی‌گیران اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ به مصاف هم خواهند رفت. نفرات برتر اوزان ده‌گانه مسابقات قهرمانی کشور به اردو تیم ملی فراخوانده می‌شوند و باید از روز ۳۰ دی زیر نظر پژمان درستکار سرمربی تیم ملی تمرینات خود را دنبال کنند.

در رقابت‌های پنج وزن نخست ۱۸۷ کشتی گیر حضور دارند که وزن ۸۶ کیلوگرم با ۴۲ کشتی‌گیر شلوغ‌ترین وزن روز نخست است و در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز ۳۱ نفر حضور دارد. در وزن ۵۷ کیلوگرم ۳۶ آزادکار و اوزان ۶۵ و ۷۹ نیز ۳۹ کشتی گیر مدعی رسیدن به پیراهن تیم ملی هستند.

برنامه رقابت‌ها به شرح زیر است:

چهارشنبه ۲۸ دی‌:

‌ساعت ۷:۰۰ تا ۷:۳۰: وزن‌کشی پنج وزن اول

ساعت ۱۰ تا ۱۴: رقابت‌های مقدماتی پنج وزن اول

ساعت ۱۶ تا ۲۱: ادامه مسابقات شانس مجدد تا مرحله نیمه نهایی

پنجشنبه ۲۹ دی‌:

‌ساعت ۷:۰۰ تا ۷:۳۰: وزن‌کشی پنج وزن دوم و مرحله شانس مجدد و فینالیست‌های ۵ وزن اول

ساعت ۱۰ تا ۱۴: رقابت‌های مقدماتی پنج وزن دوم تا مرحله نیمه نهایی و شانس مجدد پنج وزن اول

ساعت ۱۶ تا ۲۱: فینال ۵ وزن اول و مسابقات ۵ وزن دوم تا فینال

جمعه ۳۰ دی‌:

ساعت ۱۰ تا ۱۲: شانس مجدد پنج وزن دوم

ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰: فینال پنج وزن دوم