مربی تیم ملی هندبال: لیست نهایی تیم ملی هندبال بزودی اعلام می‌شود/ بازی مقابل شیلی بسیار مهم است

مربی تیم ملی هندبال گفت: بازی اول مقابل شیلی مهمترین بازی گروهی ما است و اگر این تیم را ببریم به احتمال زیاد از گروه صعود خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، شهداد مرتجی در گفت و گو با ایسنا، در مورد آخرین اردوی تیم ملی هندبال مردان اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در لهستان و سوئد اظهار کرد: خداراشکر اردوهای خوبی داشتیم. در اردوی قبل بدنسازی داشتیم و روی آمادگی جسمانی بازیکنان کار کردیم. در این اردو بیشتر مباحث تاکتیکی در دفاع و حمله کار شد و بازیکنان به آمادگی نسبی خوبی رسیدند. اردوها در تهران تا یکشنبه آینده ادامه دارد و تیم ملی دوشنبه شب راهی لهستان خواهد شد.

مربی تیم ملی هندبال مردان در ادامه در خصوص تورنمنت لهستان گفت: ۱۰ روز قبل از شروع مسابقات قهرمانی جهان عازم لهستان شدیم. در این تورنمنت دو بازی دوستانه با تیم ملی لهستان و به فاصله سه روز یک بازی هم با تیم ملی کره جنوبی خواهیم داشت. بعد از دیدار با کره حداقل ۵ یا ۶ روز تا مسابقات فاصله خواهد بود.

مرتجی دیدار مقابل شیلی را حساس‌ترین دیدار مرحله گروهی تیم ملی ایران عنوان کرد و گفت: از هر گروه سه تیم به دور دوم صعود خواهند کرد. تقریبا سطح هندبال شیلی در حد تیم ملی ایران است. این بازی برای ما خیلی حساس است و به احتمال زیاد برنده این دیدار به دور بعد صعود خواهد کرد.

وی در ادامه در مورد سایر حریفان ایران در جام جهانی گفت:  مونته نگرو تیم جوان و پدیده هندبال اروپا است. هرچند که مونته نگرو تیم خوبی است ولی اگر روز بازیکنان ما باشد می‌توانیم بازی خوبی مقابل آنها داشته باشیم. اسپانیا هم که مدعی قهرمانی است و بازی مقابل آنها سخت خواهد بود. به نظر من بازی اول مهمترین بازی گروهی ما است و اگر شیلی را ببریم به احتمال زیاد از گروه صعود می‌کنیم.

او در پایان در مورد ترکیب نهایی تیم ملی هندبال گفت: ۲۰ بازیکن به لهستان اعزام خواهند شد. در حال حاضر ۲۴ نفر در تیم ملی هستند که باید ۴ نفر خط بخورند. برای هر مسابقه هم باید لیست ۱۶ نفره بدهیم. فکر می‌کنم ظرف دو سه روز آینده وسلین اسامی نهایی اعزامی را اعلام خواهد کرد.