زنان دانشجوی ایرانی بر بام شطرنج آسیا و اقیانوسیه/ قهرمانی شاگردان پریدر در بخش انفرادی و تیمی

رقابت‌های شطرنج آنلاین قهرمانی دانشجویان آسیا و اقیانوسیه در بخش زنان با قهرمانی تیمی و انفرادی ایران به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، مسابقات شطرنج آنلاین قهرمانی دانشجویان آسیا و اقیانوسیه در بخش زنان دیروز سه شنبه به پایان رسید و شطرنج‌بازان ایرانی عنوان قهرمانی هر دو بخش تیمی و انفرادی را به خود اختصاص دادند.

در رقابت‌هایروز گذشته که در سه دور پایانی برگزارشد استاد فیده بانوان میترا اصغرزاده با کسب دو پیروزی و یک تساوی در روز آخر، جمع امتیازات خود را به ۸.۵ رساند و قهرمان شد.

استاد بزرگ زنان، مبینا علی نسب نیز با پیروزی در هر سه دیدار روز پایانی، ۸ امتیازی شد و عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. استاد بین المللی زنان، آناهیتا زاهدی فر نیز با ۷ امتیاز (هم امتیاز با نفر سوم) و به پلیل پوئن شکنی در جایگاه چهارم قرار گرفت و طناز ازلی، استاد فیده زنان ۴.۵ امتیاز کسب کرد.

در پایان این رقابت‌ها در جدول رده بندی تیمی، تیم ایران با ۲۸ امتیاز قهرمان شد و تیم های اندونزی با ۲۱.۵، هند با ۲۰ و چین با ۱۹.۵ امتیاز دوم تا چهارم شدند.

علاوه بر ایران در این دوره از رقابت‌ها، نمایندگان ۹ کشور چین، بوتان، هند، اندونزی،اردن، مغولستان، سنگاپور، نیوزلند و سریلانکا حضور دارند.

شادی پریدر به عنوان سرمربی و محمد ابراهیم زاده به عنوان سرپرست، هدایت تیم دانشجویان ایران را بر عهده داشتند.

سومین دوره رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه به میزبانی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ایران با همکاری فدراسیون شطرنج از ۲۶ آذر ۶ دی ماه به صورت آنلاین برگزار می شود و رقابت‌های پسران از ۳۰ آذر آغاز می‌شود.