آغاز بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا/ ستاره‌های ایرانی در راس

فدراسیون جهانی بسکتبال با انتشار گزارشی، به استقبال مسابقات جام باشگاه‌های غرب آسیا رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) که تصمیم دارد توسعه این رشته در قاره آسیا را افزایش دهد، با طراحی یک روش جدید برای برگزاری مسابقات باشگاهی در غرب آسیا، فعالیت خود در این زمینه را آغاز کرده و بسیار زیاد نیز روی این موضوع تاکید دارد.

شروع نخستین دوره مسابقات سوپر لیگ غرب آسیا (با حضور نمایندگان ایران) و سوپر لیگ خلیج [فارس] نیز از جمله این فعالیت‌های فیبا است. اکنون فدراسیون جهانی با انتشار گزارشی به اهمیت، نکات مثبت و دلایل خود برای برگزاری این مسابقات پرداخته که کشف استعدادهای جدید، بالا رفتن سطح باشگاه‌های غرب آسیا و ... از جمله این موارد است.

نکته مهم دیگری که فیبا روی آن تاکید دارد، به نمایش گذاشتن تقابل ستاره‌های بسکتبال آسیا مقابل یکدیگر در فضایی به دور از بازی‌های ملی است که به اعتقاد فیبا، می‌تواند مسیر رشد این رشته را هموارتر کند. فیبا بازیکنانی چون بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی از ایران را ستاره‌های این مسابقات معرفی کرده است.

فیبا نوشت: در لیگ غرب آسیا WASL، ستاره‌هایی چون «وائل اراکجی» (الریاضی لبنان) و علی حیدر (باشگاه بیروت)، ارسلان کاظمی (ذوب‌آهن ایران)، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی (گرگان ایران)، کرار حمزه (النفت عراق) یا عبدالوهاب الحموی (الاتحاد اهلی سوریه) و عمر شیخ علی (الکرامه) نفراتی هستند که بدون شک اوج جذابیت بسکتبال را به نمایش خواهند گذاشت.

در لیگ خلیج [فارس] نیز می‌توانید برای تماشای ستارگان عربستان سعودی مانند محمد السویلم (الهلال)، خالد عبدالکبار (الهلال) و مصعب کادی (النصر ریاض) یا مصطفی راشد بحرینی (المنامه) و همچنین باباکار دینگ (السد قطر) آماده شوید که تقابل آن‌ها سطح بالایی از بسکتبال را به نمایش می‌گذارد.

طبق برنامه اولین بازی لیگ غرب آسیا WASL (با حضور شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان از ایران) در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (چهارشنبه 30 آذر) برگزار می‌شود. بازی‌ها بین الکرامه - النفت در سوریه و الریاضی - گرگان در لبنان برگزار می‌شود.

بازی‌های لیگ غرب آسیا WASL هر هفته روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.