سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری تایید کرد؛ بررسی صلاحیت نامزدهای کمیسیون‌های سه‌گانه در کمیته نظارت

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری از بررسی صلاحیت‌ نامزدهای عضویت در کمیسیون‌های سه‌گانه ورزشکاران، مربیان و داوران توسط کمیته نظارت بر برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، حسین مقامی سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری که در هفته‌های اخیر مسئولیت مدیریت و نظارت بر فرایند ثبت نام از کاندیداها و برگزاری انتخابات سه کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران را برعهده گرفته، تاکید کرد کمیته نظارت به‌زودی برای بررسی صلاحیت نامزدهای عضویت و افراد واجد شرایط رأی‌دهی، تشکیل جلسه خواهد داد.

به گفته حسین مقامی، مهلت هفت‌روزه معرفی اسامی افراد واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات کمیسیون‌های سه‌گانه فوق، عصر روز یکشنبه ۲۷ آذرماه خاتمه یافته و به‌دلیل عدم دریافت پاسخ مناسب از هیات‌های استانی، طی مکاتبه دیگری به ایشان ۴۸ ساعت فرصت داده شده که به‌صورت مکتوب اعلام وضعیت کنند.

با اعلام دبیر فدراسیون، در مهلت مقرر برای ثبت‌نام نامزدهای سه کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران، ۱۵ نفر برای عضویت در کمیسیون داوران، ۱۵ نفر برای کمیسیون مربیان و ۱۶ نفر برای کمیسیون ورزشکاران ثبت نام کرده‌اند. هفت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل کمیسیون داوران، هفت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل کمیسیون مربیان و ۹ عضو اصلی به اضافه دو عضو علی‌البدل کمیسیون ورزشکاران باید با رأی اعضای واجد شرایط از سراسر کشور، انتخاب شوند.

در کمیسیون ورزشکاران ترکیب چهار زن و هفت مرد و در کمیسیون داوران و مربیان عضویت سه زن و شش مرد الزامی است.

مقامی گفت: از استان‌ها خواسته‌ایم کسانی را که شرایط رأی‌دهی دارند، معرفی کنند که متاسفانه استان‌ها همکاری لازم را نداشتند. برخی استان‌ها اصلا افرادی را معرفی نکرده‌اند، چند استان لیست کامل دادند و تعدادی هم جسته گریخته اسامی داده‌اند که آمار درستی نیست و نشان می‌دهد اقبالی از طرف شرکت‌کننده‌ها وجود نداشته یا به درستی ترغیب نشده‌اند. بنابراین تصمیم گرفتیم مجددا نامه‌ای به هیات‌ها بزنیم تا کتبا کل نفرات رأی‌دهنده معرفی شده را تایید کنند یا اعلام کنند که فردی را برای معرفی ندارند تا اگر در آینده کسی مدعی رأی‌دادن بود، مسئولیت از فدراسیون سلب شده باشد.

رای گیری به دو صورت حضوری در محل فدراسیون یا غیرحضوری (از طریق نرم افزار) انجام خواهد شد.

کمیته نظارت بر برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها مرکب از دبیر فدراسیون، نماینده دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، بازرس فدراسیون و نماینده حقوقی فدراسیون، صلاحیت نامزدهای ثبت نام شده و افراد واجد شرایط رأی دادن را بررسی خواهند کرد.

این کمیته پس از بررسی صلاحیت‌ها نسبت به تعیین تاریخ برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها تصمیم گیری خواهد کرد.