مناف هاشمی اعلام کرد:

ثبت‌نام ۱۷ فدراسیون برای المپیک پاریس

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ثبت نام ۱۷ فدراسیون را برای المپیک پاریس انجام داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد و مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد مصوبات آن توضیحاتی را ارائه داد.

هاشمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای تاخیر عذرخواهی می‌کنم. پنج جلسه با فدراسیون های المپیکی داشتیم که باعث تاخیر شد. سی‌ودومین جلسه هیات اجرایی را داشتیم. دستور کار اول پاداش پای سکو مدال آوران المپیک بود. دستور دوم در مورد گزارش کمیسیون صلح و ورزش و مورد بعدی کمک به فدراسیون ها بود.

هاشمی در مورد پاداش پای سکو گفت: پاداش مدال طلا ۱۰ میلیارد تومان، مدال نقره ۴ میلیارد تومان و مدال برنز  ۲ میلیارد تومان است. عدد به صورت ریالی تصویب شد و اتفاق  بزرگی است و ورزشکاران هم منتظر این تصمیم بودند. زمانی که ورزشکار سهمیه بگیرد، پاداش سهمیه و حقوق  و بسته های حمایتی هم به ورزشکار تعلق می گیرد.

نحوه پرداخت پاداش به سرمربیان و مربیان 

او ادامه داد: برای مربیان و سرمربیان و کادرفنی بالاترین رنکینگ مدال در نظر گرفته می شود. مثلا اگر ورزشکار ۴ میلیارد گرفته، ۴ میلیارد هم در اختیار رییس فدراسیون قرار می‌گیرد که ۵۰ درصد آن را به سرمربی پرداخت می‌کند تا انگیزه سرمربی هم حفظ شود. بقیه آن را نیز بین اعضای کادرفنی و دیگر نفراتی که در این مدال دخیل بودند، تقسیم می‌کند.

او در مورد ثبت نام ۱۷ فدراسیون در المپیک پاریس گفت: کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، دوومیدانی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک، شمشیربازی، سنگنوردی، شنا، جودو، بوکس، قایقرانی، تنیس روی میز، والیبال و بدمینتون ثبت نام شده‌اند.

هاشمی با اشاره به کم شدن سهمیه ها نسبت به المپیک توکیو گفت: ما در رشته بسکتبال  سهمیه نداریم و والیبال هم تا اطلاع ثانوی سهمیه نگرفته اما ثبت نام کردیم چون فرصت دارد. کاراته هم این دوره نیست. از این رو تعداد سهمیه های ما نسبت به المپیک قبل کمتر می‌شود و امیدوارم از لحاظ کیفی بالا برویم. ما اکنون ۱۴ سهمیه گرفته‌ایم. 

هاشمی در مورد غیبت مسئولان کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از دارندگان سهمیه تیراندازی گفت: فدراسیون های عزیز جلساتی را در رابطه با کسب سهمیه می گذارند و ما اولویت‌بندی می‌کنیم. در همان زمان با فدراسیون تکواندو برنامه از قبل تعیین شده بود و امکان تغییر وجود نداشت. حضور نداشتن ما دلیل خاص دیگری نداشت. 

او در مورد لباس کاروان گفت: تمام مباحث پشتیبانی، ارزی، ریالی و پروازی دارد طی می‌شود. قطعا سه، چهار ماه قبل از المپیک همه اقدامات انجام خواهد شد. مشکل خاصی وجود ندارد.