سومین پایگاه قهرمانی کشتی تهران راه اندازی شد

آیین افتتاح سومین پایگاه قهرمانی کشتی تهران در منطقه خاوران با حضور رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، در مراسم افتتاحیه سومین پایگاه قهرمانی کشتی استان تهران شماری از پیشکسوتان ورزشی از جمله منصور برزگر، علی اکبر حیدری، محمد محمودی، مهدی امیر آبادی، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ و علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان حضور داشتند.

پیش از این خانه کشتی سید عبدالکریم شهرری و شهید دستگردی در تهران به افتتاح رسیده بود و این پایگاه قهرمانی این رشته بود که با همکاری فدراسیون و شهرداری تهران به بهره‌برداری رسید. این پایگاه قهرمانی مزین به نام شهیدان امیر حسین و مجید خدمت شد.

علیرضا دبیر در مراسم افتتاح این پایگاه قهرمانی با بیان اینکه افتتاح این سالن ها در دوره مدیریت ما در شورای شهر در سطح پایتخت انجام شد گفت: هدف این سالن ها این بود سوای برخی فضاهای شهری از جمله ساخت مترو، ساختمانهای متعدد، فضایی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد تا آنان بتوانند در این محیط به ورزش بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برخی بیان داشتند که ورزشکاران در گذشته در شورای اسلامی شهر تهران چه اقداماتی کرده اند، خاطر نشان کرد: اعضای ورزشی شورای سابق با آرای خود توسعه ورزش را در دستور کار دادند. سازمان ورزش یک شرکت کوچک با تعداد نیرو و مجموعه محدود بود که هم اینک این سازمان با بیش از ۳ هزار نیرو و مجموعه‌های متعدد در مسیر خودش حرکت می‌کند. همچنین در صحن شورا نیز اعضای ورزشی شورا نیز با دید بالای این فضاها برای رشته‌های مختلف ساخته شد.

دبیر همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ما در راستای عدالت نام ۲۱ قهرمان جهان و المپیک رشته کشتی را به دولت اعلام کردیم که می‌توانند از حواله خودرو های وارداتی استفاده کنند. البته فدراسیون‌های دیگری نیز این کار را کردند. اگر بخواهیم برای تمام مدال‌آوران جهانی و المپیک کشتی حواله بگیریم بیش از ۳۰۰ ورزشکار خواهد شد.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص افتتاح سومین پایگاه قهرمانی در شهر تهران گفت: باید از شهرداری تهران تشکر کنم که همکاری لازم را دارد. اگر ما به دنبال افزایش جامعه آماری کشتی هستیم این پایگاه‌ها لازم و ضروری است. زمانی که من آمدم جمعیت فعال کشتی ۳۰ هزار نفر بود که اکنون به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. اگر بخواهیم این آمار بیشتر شود بی‌تردید باید پایگاه‌های قهرمانی در مناطق کمتر توسعه یافته تهران و دیگر شهرها ایجاد کنیم.

دارنده نشان طلای المپیک سیدنی در ادامه این را هم گفت: کشتی و ورزش می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند. اگر شمار این پایگاه ها افزایش پیدا کند شهرداری نیز هزینه کمتری برای آسیب‌های اجتماعی خواهد کرد. من تحقیقی داشتیم که شهرداری هر فردی که معتاد می‌شود شهرداری مجبور به ۲۵۰ هزار تومان هزینه است.

دبیر با اشاره به اینکه منصور برزگر نمونه بارز مربیان ورزش که برای رشد کشتی هیچ وقت تلاش خود را دریغ نکرد ادامه داد: باید به این موضوع اشاره کنم زمانی که مربی به دنبال درآمد زایی باشد هیچ شاگردی را تربیت نخواهد کرد. هدف ما از ایجاد این خانه های کشتی تربیت نسل آینده است که مربیان بتوانند در این فضاها خارج از بعد درآمد زایی تربیت نسل جوان و استعدادهای کشتی را مد نظر قرار دهند. باید در این فضاها همه دوستان و پیشکسوتان ورزشی کمک کنند تا این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد تا سوای معرفی استعدادهای برتر بسیاری از آسیبهای اجتماعی در مناطق جنوبی کاهش یابد. باید صادقانه گفت که آقای برزگر همیشه با نیت و تلاش خالصانه خود در تربیت کشتی‌گیران از همه توان خود بهره می برد و توانست ورزش کشتی که جایگاه ۴۰ جهانی بود را به رتبه اول و دوم برساند.

دبیر تصریح کرد: در این خانه ها فدراسیون به هیچ عنوان به دنبال درآمد زایی نبوده بلکه در تمامی دنیا شهرداری‌ها برخی فضاها را در اختیار ورزشکاران و هنرمندان قرار می دهند تا اوقات فراغت مردم را پرکنند. و ما نیز به دنبال آن هستیم تا با این رویه ورزش کشتی رشد کند. همچنین در دو سال اخیر ۱۱خانع ورزشی را با همکاری اداره کل تحویل گرفتیم.

وی در پایان گفت: ابتدا پنج پایگاه در منطقه کم‌برخوردار افتتاح می‌کنیم و قرار است ۱۰ پایگاه دیگر نیز راه‌اندازی می کنیم.

همچنین علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به ادامه دار بودن نهضت رشد فضاهای ورزشی در سطح تهران گفت: همه باید برای رشد ورزش باید همراه باشند که پس از شروع کردن جریان، متولی تنها نماند تا هدف ابتر باقی بماند.

وی ادامه داد: در گذشته باشگاه هایی از جمله فردوس و نفت با تغییر کاربری از بین رفتند و اگر دیگر شاهد چنین رویه ای نباشیم باید به سویی حرکت کرد که با ایجاد خانه های کشتی دغدغه معیشت مربیان مرتفع شود.