آغاز ماراتن انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی

چهره شاخص وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران به دلیل مصدومیت حضور در مسابقات مرحله نخست انتخابی تیم ملی را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک پاریس از صبح امروز چهارشنبه در مجموعه ورزشی حیدریان قم آغاز شد.

مسابقات امروز در اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم بر روی سه تشک آغاز شد و کشتی گیران در حضور کادر فنی تیم ملی به مصاف یکدیگر رفتند.

حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به همراه طالب نعمت پور، حسن حسین زاده، فرزاد ایمانعلی زاده و مجید رمضانی به عنوان مربیان تیم ملی، در جایگاه اعضای کمیته فنی نظاره‌گر این مسابقات هستند تا در نهایت نفرات برتر و چهره‌های مدعی را برای ادامه حضور در چرخه انتخابی تیم ملی شناسایی کنند.

یکی از نکات مهم در روز نخست، غیبت ایمان محمدی دارنده طلای قهرمانی آسیا، طلای جوانان و امیدهای جهان به علت مصدومیت در وزن ۶۳ کیلوگرم بود. 

علیرضا مهمدی دارنده مدال نقره مسابقات جهانی بلگراد در وزن ۸۲ کیلوگرم با توجه به تغییر وزن و حضور در وزن ۸۷کیلوگرم باید از ابتدا در مسابقات قهرمانی کشور برای رسیدن به تیم ملی با ناصر علیزاده مدعی این وزن مبارزه کند. 

در این رقابتها چهره‌هایی از جمله میثم دلخانی، سعید اسماعیلی، عارف محمدی، پیام احمدی، محمد جواد رضایی، شاهین بداغی، امیر عبدی، محمد ناقوسی، ناصر علیزاده، مهدی  والی، علی اکبر یوسفی، فردین هدایتی، محمدرضا مختاری، محمدرضا رستمی پویا ناصر پور، احمدرضا محسن نژاد، علیرضا عبدولی نیز حضور دارند. 

براساس برنامه، همچنین مسابقات پنج وزن دوم (اوزان ۶۷، ۷۲، ۸۲، ۹۷و ۱۳۰ کیلوگرم) فردا پنجشنبه پیگیری خواهد شد.

تماشاگران قم نیز استقبال نسبتا خوبی از مسابقات روز نخست داشتند و به تشویق کشتی گیران پرداختند.