معرفی ۳ پدیده نوظهور دنیای کشتی

اتحادیه جهانی کشتی سه کشتی‌گیر جوانی که توانستند در جهانی بلگراد درخشان ظاهر شوند را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، اتحادیه جهانی در گزارش خود کوگیومتدیس آزادکار یونانی، آنتیم از هندی (کشتی بانوان) و حسرت جعفراف فرنگی‌کار از جمهوری آذربایجان را به عنوان ستارگان نوظهور دنیای کشتی معرفی کرد.

کوگیومتدیس با قرار گرفتن در جایگاه پنجم وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد سهمیه المپیک پاریس را برای کشور یونان بدست آورد. او در پیکارهای زیر ۲۳ سال اروپا مدال طلا و در قهرمانی بزرگسالان اروپا نقره گرفت.

این آزادکار یونانی در بلگراد هفت مبارزه داشت که در مرحله مقدماتی توانست محمدحبیب قاضی‌محمداف دارنده نقره المپیک از بلاروس و تایموراز سالکازانوف آزادکار داغستانی‌الاصل اسلواکی را شکست دهد. کوگیومتسیدیس در بلگراد متحمل دو شکست برابر کایل داک آمریکایی و دایچی تاکاتانی ژاپنی شد تا برای کسب سهمیه المپیک توران بایراموف از جمهوری آذربایجان را از پیش‌رو بردارد.

حسرت جعفراف دارنده مدال برنز و نقره جهانی بلگراد در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در کشتی فرنگی نیز در این گزارش مورد توجه اتحادیه جهانی قرار گرفت. او در قهرمانی اروپا یک طلا و یک برنز دارد.

جعفراف در جهانی بلگراد و در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک و جهان را شکست داد و به فینال رسید. او در این فینال برابر دیگر لوئیس اورتا قهرمان المپیک از کوبا قرار گرفت و در دیداری نزدیک تن به شکست داد.