محمود مشحون درگذشت/ پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان

پیشکسوت و رئیس سابق فدراسیون بسکتبال ایران درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور،  محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال ایران که در دوران ریاست خود به موفقیت‌های زیادی با این رشته دست یافته بود، شب گذشته در سن ٨٢ سالگی دار فانی را وداع گفت.

مرحوم مشحون از سال ٨١ تا ٩۶ ریاست فدراسیون بسکتبال را برعهده داشت. نسل طلایی بسکتبال ایران در دوران ریاست او ظهور کرد و کسب نخستین عنوان قهرمانی بسکتبال ایران در آسیا نیز سال ۲۰۰۷، با ریاست او رقم خورد. فدراسیون بسکتبال ایران در زمان ریاست مشحون، به عنوان فدراسیون موفق فیبا آسیا انتخاب شد.

 

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در پیامی، درگذشت زنده یاد محمود مشحون رئیس اسبق فدراسیون بسکتبال را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

بسکتبال ایران در دوره‌ی مدیریتی زنده‌یاد محمود مشحون، افتخارات ارزشمندی را در تاریخ ورزش کشور به ارمغان آورد که همواره در اذهان اهالی این رشته‌ی دانشگاهی باقی خواهد ماند.

زنده‌یاد محمود مشحون با اندیشه‌های متعالی و علاقه‌ای بی پایان به رشته‌ی مفرح بسکتبال، نقش‌آفرینی ارزنده‌ای را در مسیر توسعه‌ی این رشته ایفا کرد و در ابعاد همگانی و قهرمانی افتخارات قابل توجهی را در قاره‌ی کهن به ثبت رساند و بسیاری از جام‌های دوران مدیریتی او، اولین‌ها را در تاریخ ورزش ایران بر جای گذاشت.

اندوه فراوان خود را از فقدان زنده‌یاد مشحون اعلام می‌دارم و  به خانواده معزز این بزرگوار و جامعه‌ی بسکتبال تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان صبر و سلامتی و برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت الهی خواستارم.»

 

صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور نیز درگذشت این پیشکسوت ارزنده را به خانواده وی و جامعه ورزش به ویژه بسکتبال تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی مسئلت دارد.