توقف وفایی در مقابل سالیوان/ فینال قهرمانی انگلستان از دست رفت

نماینده ارزنده اسنوکر ایران در مقابل سالیوان مرد شماره یک اسنوکر جهان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به بازی نهایی باز ماند.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از فدراسیون بولینگ و بیلیارد،  حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران عصر دیروز شنبه ۱۱آذرماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۱۶:۳۰ در مرحله نیمه نهایی  مسابقات قهرمانی انگلستان ۲۰۲۳ در مقابل رونی سالیوان مرد شماره یک اسنوکر جهان به میدان رفت و در مقابل این حریف انگلیسی شکست خورد و از رسیدن به فینال رقابت ها بازماند. وفایی در ابتدا ۲ بر ۰ از حریف سرشناس خود عقب افتاد و موفق شد بازی را ۲ بر ۲ برابر کند اما در ادامه، بازی از دست او در رفت و سالوان ازفرصت های پیش آمده بهتر استفاده کرد و در نهایت بازی ۶ بر ۲ به سود حریف انگلیسی به پایان رسید.

وفایی پیش از این ژانگ آندا را ۶ بر ۴، شان مورفی مرد شمار۷ جهان را ۶ بر ۴ ، متئو سلت را ۶ بر ۱ و مارک او دونیل را ۶ بر ۰ شکست داده بود. 

  مسابقات قهرمانی انگلستان ۲۰۲۳ یک مسابقات اسنوکر حرفه‌ای است که از ۲۵ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۳ در انگلستان برگزار می‌شود. برنده این مسابقات می‌تواند ۲۵۰ هزار پوند را کسب کند.

مجموع جوایز این رقابت‌ها یک میلیون و دویست و پنج هزار پوند تخمین زده شده است. مدافع عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی انگلستان مارک آلن بو دکه در فینال ۲۰۲۳ توانست دینگ جونهوی را با نتیجه ۱۰ بر ۷ شکست دهد اما در این دوره از مسابقات در دیدار نخست مقابل حریف فینالیست سال گذشته خود شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.