حریف حسین وفایی در یک هشتم رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا مشخص شد

حریف برترین و تنها نماینده کشورمان در مسابقات اسنوکر قهرمانی بریتانیا مشخص شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، مسابقات مقدماتی اسنوکر قهرمانی بریتانیا ۲۰۲۳ (یوکی چمپیونشیپ) روزهای ۲۷ آبان تا ۲ آذر در سالن مورنینگ ساید آرنا شهر لستر – انگلستان برگزار شد و دور اصلی این مسابقات از چهارم آذر شروع شد و تا ۱۲ همین ماه ادامه خواهد داشت. این رقابت‌ها جزو جام‌های سه‌گانه انگلستان است که سطح بسیار بالایی دارد و جایزه نفر اول آن ۲۵۰ هزار پوند از مجموع یک میلیون و ۲۰۵ هزار پوند است.

حسین وفایی در بازی اول مقدماتی موفق شد مارتین او دونیل را با نتیجه ۶ بر صفر شکست دهد و در دور بعدی مسابقات به مصاف اسکات دونالدسون رفت و نهایتا با نتیجه ۶ بر چهار حریفش را پشت سر گذاشت و به دور اصلی رقابت‌ها صعود کرد.

پس از آنکه وفایی به دور اصلی صعود کرد، ۵ آذر با مشخص شدن جدول اصلی مسابقات با شان‌ مورفی روبرو شد. مورفی در رنکینگ جهانی ۷ و وفایی در رنکینگ ۱۸ قرار دارد و نماینده کشورمان با اینکه کار سختی را برای صعود در این رقابت‌ها پیش رو داشت، موفق شد مورفی را که در لیگ حرفه‌ای اسنوکر به خاطر ضربات صاف و چال‌کردن‌های از راه‌ دور به جادوگر ملقب شده است، با نتیجه ۶ بر ۴ پشت سر بگذارد و با پیروزی به ۱۶ نفر برتر مسابقات برسد.

پس از این وفایی روز پنج‌نشبه، ۹‌ آذر ماه از ساعت ۲۲:۳۰ باید با حریف بعدی خود یعنی متیو سلت بازی کند. متیو در رنک ۲۹ جهانی قرار دارد و به نظر نمی‌رسد حریف سختی برای وفایی باشد.