حذف هر ۵ جودوکار ایران در روز نخست جوانان آسیا

در پایان رقابت های روز نخست جودوی جوانان آسیا در ازبکستان، هر ۵ نماینده ایران از دور مسابقات کنار رفتند.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، در پایان رقابت های روز نخست جودوی جوانان آسیا در تاشکند ازبکستان، ۵ جودوکار ایران در بخش پسران و دختران به میدان رفتند اما همگی با شکست مقابل رقبای خود از رسیدن به مدال بازماندند. 

در وزن ۶۶- کیلوگرم، امیر حسین ولی زاده در نخستین مبارزه خود برابر «عباسبکوف» نماینده قرقیزستان نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله میردایف از ترکمنستان و بوبوجان از ترکمنستان را شکست داد، اما در دیدار رده بندی مقابل «هیون سو» از کره جنوبی باخت و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

نیما خدابنده در وزن ۷۳- کیلوگرم ابتدا «لیشرام» از هندوستان را با ضربه فنی پشت سر گذاشت اما در ادامه مقابل «الماتا» از قزاقستان شکست خورد و راهی گروه شانس مجدد شد. خدابنده در اولین مبارزه خود در این مرحله به «نورماخمدوف» از ترکمنستان باخت و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

سبحان قمی دیگر نماینده ایران در وزن ۷۳- کیلوگرم، ابتدا «باگراخ» از مغولستان را شکست داد اما در ادامه نتیجه را به «تاشیف» ار ازبکستان واگذار کرد و به گروه شانس مجدد رفت. قمی در گروه شانس مجدد «سلطانوف» از ترکمنستان و ««جو چان» از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار رده بندی شد اما در این دیدار برابر «موسابف» از تاجیکستان شکست خورد و او نیز از رسیدن به مدال بازماند.

در بخش دختران و در وزن ۴۸- کیلوگرم نیز عسل کلامی در نخستین مبارزه برابر «شین ای چون» از چین تایپه نتیجه را واگذار کرد و در گروه شانس مجدد هم به «ارگاشبووا» از ازبکستان باخت و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

هانیه عباس زاده هم در وزن ۵۷- کیلوگرم در مبارزه نخست به «لی بون» از کره جنوبی باخت و حذف شد.

 فردا یکشنبه و در روز پایانی این مسابقات ۸ نماینده دیگر ایران به روی تاتامی می روند.
پیش از این و در رقابت های جودوی نوجوانان آسیا، ۱۲ جودوکار ایران از دور رقابت ها کنار رفتند و تنها ابوالفضل محبی موفق به کسب مدال نقره شد.