افتتاح سالن ورزشی در کردستان پس از ۱۳ سال در سفر دولت به کردستان

سالن ۱۲۰۰ نفری شهرستان بانه پس از ۱۳ سال از کلنگ‌زنی در سفر هیات دولت به کردستان افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، سالن ۱۲۰۰ نفری شهرستان بانه پس از گذشت ۱۳ سال از مصوبه ساخت، در سفر این هفته هیات دولت به استان کردستان افتتاح می‌شود.

این سالن یکی از پروژه‌های ورزشی کردستان در نقطه صفر مرزی شهر بانه محسوب می‌شود که عملیات ساخت آن سال‌های زیادی است آغاز شده و با تکمیل آن پس از چندین سال انتظار مردم شهرستان بانه در راستای تحقق وعده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان از سوی دولت سیزدهم، در سفر رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان به کردستان افتتاح می‌شود و در اختیار جامعه ورزش این شهرستان قرار می‌گیرد.

این پروژه با ۴۱۰۰ مترمربع زیر بناء در زمینی به مساحت ۷۱۰۰ مترمربع احداث و برای ساخت آن اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان صرف شده است.

پروژه سالن چند منظوره که با توجه به وضعیت سرانه فضای ورزشی بانه می‌تواند گامی بلند و موثر در پیشرفت ورزش این شهرستان باشد و تکمیل و افتتاح آن به مطالبه اصلی مردم شهرستان بانه تبدیل شده بود.

اختصاص بودجه ای بالغ بر بیست میلیارد تومان طی سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و شش ماه نخست ۱۴۰۲ نشان از عزم جدی مسئولین دولت مردمی برای تکمیل این پروژه مهم در سطح استان بود.

همچنین در سفر کیومرث هاشمی به کردستان قرار است او از روند ساخت و احداث پروژه ورزشی در شهرستان سقز نیز بازدید کند.