مهدی مرادی و پرستو حبیبی به مدال نقره رسیدند

ملی پوشان پارا دو و میدانی ایران در فینال رقابت‌های پرش طول و پرتاب وزنه به مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو آغاز شد که در فینال مسابقات پرش طول کلاس T۱۳ مهدی مرادی به رقابت به حریفانش پرداخت و مدال نقره را بر گردن آویخت.

در پایان این رقابت مرادی با ثبت رکورد ۶.۲۲ عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد. ورزشکار ازبکستانی با ۶.۸۸ متر به مقام قهرمانی و مدال طلا دست پیدا کرد.

همچنین پرستو حبیبی در فینال مسابقات پرتاب وزنه F۳۲، به رقابت با حریفانش پرداخت و صاحب مدال نقره شد.

در پایان مرحله فینال این مسابقات، حبیبی با پرتابی به طول ۵.۴۹ به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست پیدا کرد. در این بخش ورزشکار اماراتی با ۵.۹۴ متر عنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.

پرستو حبیبی پیش از این یک مدال طلا را به خود اختصاص داده بود و این دومین مدال او در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به شمار می‌رود.

حبیبی: برای طلا تلاش کردم اما نقره شد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به هانگژو، پرستو حبیبی پس از کسب مدال نقره ماده پرتاب وزنه اظهار کرد: در بازی‌های پاراآسیایی دو مدال به دست آوردم. سعی من برای کسب مدال طلای پرتاب وزنه بود که نشد.

آیه‌سادات موسوی، مربی حبیبی هم در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه توقع داشتیم در پرتاب وزنه طلا بود و تلاش‌مان را کردیم اما به مدال نقره دست پیدا کردیم.

وی به عملکرد خوب شاگردش در ماده پرتاب چکش که روز گذشته صاحب مدال طلا شد اشاره کرد و افزود: حبیبی در ماده پرتاب چکش موفق شد رکورد شخصی خود را ارتقاء داده و صاحب مدال طلا شود. همه تلاش ما کسب مدال طلای پرتاب وزنه یعنی به دست آوردن دو مدال طلا بود که نتوانستیم و شرمنده شدیم.

مرادی: با وجود مصدومیت از عملکردم راضی هستم

مهدی مرادی پس از کسب مدال نقره پرش طول T۱۳ در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: خدا کمک کرد و مدال نقره گرفتم. چند ماه پیش یک مصدومیت جدی داشتم اما از عملکرد خودم راضی هستم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در آینده با بهتر کردن رکوردهایم بتوانم مدال‌های خوش‌رنگ‌تری به دست آورم.

دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در پایان گفت: از مردم ممنونم که همیشه دعای آنها بدرقه راهم بوده است.