کیومرث هاشمی: پاداش بازیهای پاراآسیایی و بازیهای آسیایی یکسان خواهد بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: حضور تیم والیبال نشسته ایران به بازیهای آسیایی اعتبار می بخشد و قطعا این حضور قدرتمند و با انگیزه کسب نتبجه مطلوب را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از وزارت ورزش و جوانان،  کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از آخرین اردوهای تیم های ملی والیبال نشسته بانوان و آقایان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی ضمن تبریک به مناسبت روز پارالمپیک گفت: نه تنها والیبال نشسته بلکه همه رشته های جانبازان و توان یابان نیاز به حمایت و پشتیبانی ویژه دارد که ما به عنوان وزارت ورزش وظیفه داریم حمایت های لازم را از آنها داشته باشیم.


هاشمی با تاکید بر اینکه حضور شما در بازی های پاراآسیایی به این رویداد اعتبار می بخشد ،اظهار داشت: دنیا شما را می شناسد و اصلا رقیبی ندارید و حتما پیروز میدان خواهید شد.

وزیر ورزش و جوانان خطاب به ملی پوشان گفت: خوشحالم از اینکه در کنار شما هستم، بارها شما دل ملت را شاد کردید، موفقیت والیبال نشسته بارها لمس شده است. هر زمان رقابت شما آغاز می شود استقبال بیشتری صورت می گیرد این به خاطر ذهنتیتی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: شما واقعا "ما می توانیم" را در عمل نشان داده اید، ضمن اینکه موفقیت هایی که داشته اید هم جزو باقیات و صالحات شما محسوب می شود .

کیومرث هاشمی در خصوص پاداش های در نظر گرفته شده برای ورزشکاران پاراآسیایی گفت: پاداشی که برای بازیهای پاراآسیایی در نظر گرفته شده است همانند ورزشکاران بازیهای آسیایی است و پاداش پای سکو را هم باید کمیته ملی پارالمپیک در نظر بگیرد.

وزیر ورزش و‌جوانان با اشاره به سرمربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: هادی رضایی برترین مربی قرن است، در عرصه مدیریت هم موفق بوده است ، کسی در حال حاضرسرمربیگری شما را برعهده دارد که فعالیتش را ازرده های پایین آغاز کرده و این یک امتیاز محسوب می شود

کیومرث هاشمی موضوع اشتغال ورزشکاران را مورد توجه قرار داد و افزود: این مهم به صورت قانون به تصویب رسیده است اما در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود. برای تحقق این امر موانعی وجود دارد که در تلاش هستیم ضمن برطرف کردن این موانع، تسهیلات بیشتری را هم برای ورزشکاران در نظر بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی گفت: وظیفه داریم از ورزشکاران جانباز و توان یاب حمایت کنیم و مبلغی به عنوان کمک به حساب ورزشکاران واریز می کنیم که خیلی زیاد نیست اما نمک کار است.

کیومرث هاشمی خاطر نشان کرد: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان اخیرا تدوین و برای شورای نگهبان ارسال شده است. اگر ساختار مشکلی نداشته باشد حتما رئیس فدراسیون در ترکیب صندوق قرار خواهد گرفت.