برد مقتدرانه هر ۴ ملی‌پوش ایران در جهانی کشتی آزاد

چهار ملی‌پوش ایران مسابقات جهانی را با برد آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد ادامه پیدا کرد که ملی‌پوشان چهار وزن دوم ایران رقابتهای مقدماتی خود را برگزار می‌کنند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول به مصاف جانگ از کره جنوبی رفت و در یک مبارزه یک طرفه، حریف خود را در ۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه با حساب  ۱۱ بر صفر شکست داد و راهی دور بعد شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم میلاد والی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با رضوان کواکس از رومانی مبارزه کرد و به برتری ۴ بر یک رسید. جوان ۱۸ ساله کشتی ایران برای اولین بار در چنین میدان بزرگی به میدان می‌رود و در کشتی نخست عملکرد شجاعانه ای داشت.

ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک از ژاپن در وزن ۵۷ کیلوگرم در مبارزه نخست مقابل وانگلوف بلغار به برتری رسید.

در همین وزن نیز زین ریچاردز آمریکایی مغلوب رضازاده از آذربایجان شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با علی پاشا عمرپاشایف نفر پنجم سال ۲۰۲۲ جهان از بلغارستان را ۶ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دور بعد شد.

در همین وزن زائوربک سیداکوف دارنده مدال های طلای جهان و المپیک نیز در مبارزه نخست به سختی و با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل کنچادزه گرجستانی به برتری رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف رمضان ساری از ترکیه رفت و به برتری ۹ بر ۴ رسید.

مسابقات این چهار وزن تا ساعت ۱۶:۳۰ ادامه پیدا می‌کند و دیدارهای نیمه نهایی از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه آغاز می‌شود.

همچنین امشب امیر محمد یزدانی در ۷۰، حسن یزدانی در ۸۶ و امیر حسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم در فینال به میدان می‌روند.