مسابقات قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان- قرقیزستان؛

سومی فرنگی‌کاران جوانان ناشنوا در قهرمانی جهان

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ناشنوایان ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۱ نقره و جایگاه سومی به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان در بیشکک قرقیزستان پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، در پایان رقابت های کشتی فرنگی ناشنوایان در رده سنی جوانان در بیشکک قرقیزستان نمایندگان ایران در اوزان مختلف با کسب ۳ مدال طلا و یک نقره در جایگاه سوم این رقابت ها قرار گرفتند.

در این رقابت ها علی قربانی در وزن ۶۳ کیلوگرم در دور اول ۸ بر صفر حریف قزاق خود را شکست داد، دور دوم با قرعه استراحت روبرو شد، دور سوم ۹ بر صفر  کشتی گیر ترکیه را شکست داد و در دور چهارم پس از انصراف حریف هندی به فینال ره پیدا کرد و پس از عدم حضور کشتی گیر ارمنستان در فینال اولین مدال طلا را به نام خود ثبت کرد.

همچنین حسین حسینی در وزن ۸۲ کیلوگرم  ۸ بر صفر حریف آمریکایی را شکست داد، در کشتی دوم کشتی گیر اوکراینی را ضربه فنی کرد و در فینال ۹ صفر نماینده ارمنستان را شکست داد و دومین مدال طلا را برای کاروان ایران کسب کرد.

در ادامه این رقابت ها در وزن ۵۵ کیلوگرم مهدی بزی در مسابقه اول ۸ بر صفر کشتی گیر آمریکا را شکست داد در دومین دیدار ۸ بر صفر برابر حریف قزاق پیروز شد و در کشتی سوم ۹ بر صفر کشتی گیر قرقیزستانی را شکست داد و در کشتی چهارم ۸ بر صفر کشتی گیر ارمنستان را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.

بزی در فینال ۸ بر صفر حریف ترکیه را شکست داد و به سومین مدال طلا دست یافت.

همچنین در وزن ۷۷ کیلوگرم مهدی علیدادی ۸ بر ۶ کشتی گیر قزاق را شکست داد و در مبارزه دوم ۹ بر صفر مغلوب کشتی گیر ترکیه شد و در جایگاه دوم ایستاد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم؛ محمد باقری در دیدار اول برابر کشتی گیر قزاقستانی ضربه فنی شد و در دور دوم برابر نماینده ترکیه ۱۲ بر ۲ مبارزه را واگذار کرد و حذف شد.

در ادامه این مسابقات کشتی گیران تیم ملی فرنگی بزرگسالان ناشنوا از فردا سه شنبه ۱۴ شهریور رقابت خود را آغاز خواهند کرد.