رییس فدراسیون اسکیت اعلام کرد:

پیش‌بینی ۴ مدال برای اسکیت در هانگژو/ احتمال پرداخت ۱۰ هزار دلار به مدال طلا توسط فدراسیون

رییس فدراسیون اسکیت پیش‌بینی کرد که تیم ملی اسکیت ایران در دو بخش سرعت و فری‌استایل موفق به کسب چهار مدال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا،  در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، مجید هنرجو اظهار کرد: در بازی های آسیایی هانگژو اسکیت سرعت، فری استایل، برد و نمایشی حضور دارند که تیم ملی ایران در رشته های سرعت و فری استایل شرکت می کند؛ این دو رشته با توجه به کیفی بودن اعزام کاروان ایران به بازی های آسیایی انتخاب شده اند شانس کسب مدال بالایی دارند.

وی ادامه داد: بر این باور هستیم که سه یا چهار مدال در بخش فری استایل و سرعت کسب می کنیم و طبق پیش بینی در بخش سرعت ۲ مدال و در بخش فری استایل نیز ۲ مدال کسب خواهیم کرد.

رییس فدراسیون اسکیت با اشاره به اینکه از بهمن‌ماه سال ۹۹ اردوی هانگژو شروع شد، عنوان کرد: ۱۴ اردو در رشته سرعت و ۱۰ اردو در رشته فری‌استایل برگزار شده است و در طول این مدت تمام تلاش برای آمادگی ورزشکاران برای کسب بهترین نتیجه انجام شده است و مطمئن هستیم حاصل این تمرینات و زحمات، کسب نتایج خوب و سربلندی در هانگژو است.

هنرجو در مورد حواشی اسکیت سرعت بانوان و اعتراض نیلوفر مردانی، گفت: ورزشکاران ایرانی برای گرفتن مدال شانس بالایی دارند و دو سال است که در اردوها در تلاش هستند و ورزشکارانی که انتخاب شده اند بهترین ها هستند و مردانی زمانی که تست داد روزش نبود و نتوانست به شرایط مدنظر برسد. تیم سرعت مردان و زنان ایران آمادگی لازم را دارند و از آن ها به صورت گروهی و انفرادی رکوردگیری شده است و نتایج برد گیمز آرژانتین و ایتالیا مشخص است. رقیب اصلی ما چین تایپه و کره جنوبی هستند و قطعا می‌توانیم به کسب مدال برنز برسیم. مردانی ورزشکار خوبی است و از او حمایت می کنیم اما تیم کنونی بسیار خوب است و نتیجه می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حد بضاعت فدراسیون اسکیت به ورزشکاران کمک مالی شده است در خصوص پرداخت پاداش به ورزشکاران، اظهار کرد: به طور حتم در اولین جلسه هیات رییسه پرداخت پاداش به مدال آوران آسیایی تصمیم گیری می شود اما تصور شخصی بنده این است که بتوانیم ۱۰ هزار دلار به مدال آور طلا اختصاص دهیم. 

احسان حبیب‌آبادی، سرمربی تیم ملی فری استایل اسکیت ایران، در مورد آخرین وضعیت رشته فری استایل، گفت: این رشته سابقه خوبی دارد و در این رشته طلای جهان و آسیا را داریم و رکورددار جهان هستیم و ایران یکی از قطب های اصلی در دنیا به شمار می رود.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از سال ۹۹ اردوها را با ۳۶ نفر آغاز کردیم اما متاسفانه بازی های هانگژو یکسال به تعویق افتاد و ورزشکاران از نظر روحی دچار چالش شدند که به همین منظور به اردوی کیش رفتند تا ریکاوری شوند. در مجموع برای کسب مدال به بازی های آسیایی می رویم و باید بدانیم که رقبای سختی داریم.