افتتاح مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و اداری فدراسیون کشتی؛

هاشمی: به دنبال ایجاد شهرهای طلایی در ورزش کشور هستیم/ افتتاح 252 پروژه ورزشی در هفته دولت

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: رشته کشتی توانسته 62 درصد مدال‌های المپیک را به خود اختصاص دهد و این نشان می‌دهد برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر باید زیر ساخت‌های کشتی فراهم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از وزارت ورزش و جوانان،  کیومرث هاشمی در مراسم افتتاح مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و اداری فدراسیون کشتی ضمن خیر مقدم به محمدباقر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: خوشحال هستیم که در جمع خانواده ورزش حضور پیدا کردیم، ان شاءالله این حضور ها بتواند دغدغه‌هایی که در حوزه ورزش وجود دارد را رفع کند.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: در هفته دولت افتتاح 252 پروژه ورزشی از اولین روز هفته دولت آغاز شد و تا پایان هفته دولت به تمام خواهد رسید.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: پروژهای قابل افتتاح در هفته دولت شامل مجموعه‌های ورزشی و زمین‌های چمن در مناطق محروم است و به سهم خودم از دولت محترم که برای به سرانجام رساندن این پروژه‌ها احتمام ویژه داشتند سپاسگزارم.

هاشمی با بیان اینکه ورزش قهرمانی از نگاه ویژه مقام معظم رهبری، امید، نشاط و انسجام مردمی است، خاطرنشان ساخت: اگر ورزشکار و قهرمان ما در میادین ورزشی پرچم کشورمان را به اهتزار در می‌آورد و سرود ملی نواخته میشود اینها موجب انسجام مردمی خواهد شد، ورزش یک موضوع بی بدیل است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

سرپرست وزارت ورزش و‌ جوانان اظهار داشت: برگزاری رویدادها و اعزام ورزشکاران فعالیت‌های فدراسیون‌ها را نشان می‌دهد ولی آن چیزی که فعالیت دولت و وزارت را نشان می‌دهد بازی‌هایی چهارساله است مثل المپیک و بازیهای آسیایی است.

وی با اشاره به اینکه در بازیهای المپیک هفده دوره شرکت کردیم، بیان کرد: رشته کشتی توانسته 62 درصد مدال‌های المپیک را به خود اختصاص دهد و این نشان می‌دهد برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر باید زیر ساخت‌های کشتی فراهم باشد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور 54 سالن اختصاصی کشتی را در دست احداث داریم، افزود: این نشان از این دارد که دولت اهتمام ویژه در این خصوص دارد اما نیاز است برای تکمیل پروژه‌ها اعتبار لازم به فدراسیون تعلق بگیرد.

کیومرث هاشمی با تاکید بر اینکه بیشترین سالن اختصاصی در رشته کشتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در کشور 483 سالن کشتی مشغول فعالیت هستند و آموزش و‌پرورش 210سالن کشتی دارد که این ظرفیت خوبی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم مخاطبان کشتی در جهان کم شده است و اگر به این شکل پیش برود ioc این رشته را از المپیک حذف خواهد کرد، پس ما باید اهتمام بیشتری برای جذب استعدادهای کشتی در کشور داشته باشیم.

هاشمی طرح آمایش سرزمین را مورد توجه قرار داد و افزود: ما تلاش می‌کنیم شهرهای طلایی در ورزش ایجاد کنیم. این شهرهای طلایی، شهرهایی هستند که المپین دارند و یا اینکه ظرفیت المپین شدن دارند و مدال‌اور هستند و ما تمام تمرکز را در آن شهری که استعداد و ظرفیت آن رشته را دارد باید فراهم کنیم.

سرپرست وزارت ورزش و‌ جوانان، با اشاره به یکی از سیاست‌های این وزارتخانه در بحث میزبانی‌های رویدادهای مختلف، گفت: تلاش داریم رشته‌هایی که ظرفیت و استعداد داریم همانند والیبال که چند روزی مسابقات قهرمانی آسیا در شهر ارومیه برگزار شد، در کشور میزبان آن رویداد باشیم و تمرکز را از تهران برداریم و در شهرستانها برگزار شود تا شور و شوق ورزش در سراسر کشور دیده شود

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم هر ماه یک‌بار میزبان رشته‌هایی که ظرفیت برگزاری آن در استان‌ها و شهرستان‌ها وجود داشته باشد باشیم، که این‌مهم نوید روح جدیدی در حوزه ورزش کشور دارد.

رپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: از دکتر قالیباف در این مراسم تقاضا دارم که به این نکته توجه کنند، ما در برنامه هفتم‌ توسعه به کمک‌های ویژه مجلس نیاز داریم تا ان‌شاءالله دغدغه‌های فدراسیون‌ها رفع شود. وی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم از ظرفیت مدیریتی خیلی از افرادی که می‌توانند به ورزش کمک کنند در راس فدراسیون‌ها استفاده کنیم، چراکه رییس فدراسیون بودن شغل محسوب می‌شود.خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجلس موافقت کرده که رییس فدراسیون دیگر شغل محسوب نشود و امیدواریم با حمایت مجلس، این خواسته جامعه ورزش به تصویب برسد. سرپرست وزارت ورزش و‌ جوانان، افزود: اساسنامه فعلی فدراسیون‌ها دیگر پاسخگوی نیاز فدراسیون.ها نیست، بعضی فدراسیون.ها مثل پزشکی ورزشی پشتیبان هستند، نمی‌شود اساسنامه فدراسیون کشتی با پزشکی ورزشی یکی باشد. ما دنبال این هستیم که هر فدراسیون یک اساسنامه تخصصی داشته باشد و دغدغه و نگرانی همه ما در عرصه بین‌المللی که باعث چالش شده با کمک مجلس شورای اسلامی حل شود. کیومرث هاشمی در بخش دیگر صحبت‌هایش به حضور ورزشکاران در رویداد مهم  بازیهای آسیایی اشاره کرد و افزود: بیشترین دغدغه نگرانی این است که طی دوسال گذشته ورزشکارانی که مدال‌آوری داشتند پاداش خود را دریافت نکردند و من این خبر روا اعلام‌ می‌کنم که این‌ موضوع تامین اعتبار شده و رییس جمهور دستور دادند ظرف این چند رو به حساب وزارت ورزش واریز شود. از مجموع 141میلیارد تومان پاداش ورزشکاران سهم قهرمانان کشتی 33 میلیارد و‌ صد میلیون تومان است، برنامه این است که با حضور رییس‌جمهور تا قبل از اعزام این هدایا اهدا شود.