نقطه نظرات پیشکسوتان ورزش کشور در نشست هم‌اندیشی با سرپرست وزارت ورزش و جوانان

نشست هم‌اندیشی سرپرست وزارت ورزش و جوانان با پیشکسوتان ورزش کشور عصر سه شنبه 31 مردادماه در هتل المپیک برگزار شد که در ابتدای این دیدار پیشکسوتان موضوعات مختلف و دغدغه‌های روز ورزش کشور را در فضایی صمیمانه مطرح کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، پیشکسوتان حاضر در این نشست ضمن تبیین تجربیات خود در حوزه ورزش قهرمانی، به برخی از مسائل و مشکلات موجود در ورزش کشور پرداختند و پیشنهادات خود را در این راستا عنوان کردند.


با توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در تمامی استان‌ها شاهد پیشرفت ورزش کشور خواهیم بود

غلامحسین نوریان پیشکسوت فوتبال، در این نشست اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولیه و مهم همه ورزشکاران خدمت به مملکت است. ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی باید تلاش کنند با خدمت‌رسانی به ورزش و مملکت‌شان الگوی مناسبی برای جوانان کشور باشند و آنها را به سمت ورزش و سلامتی سوق دهند.

نوریان تاکید کرد: ورزش مختص پایتخت نیست و به همه ایران تعلق دارد و ما می‌توانیم در صورت توسعه و تامین اماکن و تجهیزات ورزشی در تمام استان‌ها و شهرستان‌های ایران شاهد پیشرفت ورزش کشورمان باشیم.

پیشکسوت کشورمان در ادامه بیان کرد: امیدوارم که کیومرث هاشمی با همراهی مشاورین و معاونین وزارتخانه در راستای توسعه ورزش کشور قدم های موثری بردارد و ما پیشکسوتان نیز در این مسیر همواره همراه و هم‌قدم وزیر ورزش و جوانان هستیم.

 



پیشکسوتان به توجه معنوی نیاز دارند

منصور برزگر پیشکسوت کشتی ضمن تقدیر به جهت برگزاری این نشست اظهار داشت: از مسئولین صندوق حمایت از قهرمانان و‌ پیشکسوتان که این شرایط را فراهم کردند تا همه کسانیکه که در ورزش کشور از گذشته تاکنون حضور داشتند دور هم جمع شوند تشکر می‌کنم.

وی افزود: از وزارت ورزش و‌جوانان تقاضا دارم توجه خاصی به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان داشته باشد، چرا که پیشکسوتان سرمایه‌های ورزش کشور هستند پس باید تلاش کنیم تا این قشر را تا جاییکه امکان دارد حمایت کنیم.

منصور برزگر که سابقه سرمربیگری تیم‌ ملی کشتی آزاد در چهار دوره بازی‌های المپیک را در کارنامه دارد، توجه، محبت و احترام به پیشکسوتان را مهمترین مواردی دانست که باید از سوی مسئولین ورزش کشور مورد توجه قرار گیرد، چرا که پیشکسوتان بیشتر از مسائل مالی به توجه معنوی نیاز دارند.

منصور برزگر تصریح کرد: کیومرث هاشمی از مدیران ورزشی است که به تمام موارد ورزشی آشنا است، در همین راستا ما امیدواریم که مجلس به این وزیر ورزشی رای اعتماد دهد.

اشتغال و همسان‌سازی ورزشکاران جانباز و معلول

محسن نجمی عضو اسبق تیم ملی بسکتبال با ویلچر نیز اظهار داشت: افتخاری است که امروز در جمع پیشکسوتان ورزشی هستم که با به اهتزاز درآوردن پرچم کشورشان اشک شوق را بر چهره هموطنانشان جاری کردند.

وی در ادامه گفت: از کیومرث هاشمی خواهشمندم با استفاده از تجربیاتی که سال‌ها در ورزش و آموزش و پرورش کسب کرده است در راستای رشد ورزش کشور اقدامات موثری انجام دهد.

نجمی خاطرنشان ساخت: فدراسیون جانبازان و معلولین موظف به هماهنگ کردن ۱۶ رشته ورزشی است که فعالیت‌های اثربخش این فدراسیون نیازمند بودجه است که امیدوارم با حضور کیومرث هاشمی شاهد افزایش بودجه فدراسیون‌های ورزشی بخصوص فدراسیون جانبازان و معلولین باشیم.

مسئول انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون جانبازان و معلولین افزود: همچنین رسیدگی به بحث اشتغال و همسان‌سازی ورزشکاران جانباز و معلول از دیگر موارد حائز اهمیت است که باید رسیدگی شود.

در ادامه پیشکسوت بسکتبال با ویلچر کشورمان با اشاره به توجه رییس جمهور به ورزش جانبازان و معلولین بیان کرد: طبق مصوبه رییس جمهور ۱۶ دستگاه دولتی، سازمان و وزارتخانه موظف به همراهی و حمایت از ورزش جانبازان و معلولین هستند که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده و نیازمند پیگیری از سوی وزارت ورزش و جوانان است.



شایسته سالاری، اصلاح ساختار اساسنامه فدراسیون‌ها و بهره‌مندی از نیروهای متخصص در بدنه ورزش کشور

عباس جدیدی پیشکسوت کشتی در این نشست از کیومرث هاشمی به عنوان مرد روزهای سخت نام برد و گفت: در حوزه ورزش و جوانان نیاز به اصلاح ساختارهای بنیادی دارد و در حیطه وظایف تعریف شده این وزارتخانه باید اقدامات موثری صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش توجه ویژه به حوزه جوانان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: جوانان کشورمان بسیار دغدغه‌مند هستند و باید مسائل ومشکلاتشان با برنامه‌ریزی مرتفع شود.

پیشکسوت کشتی کشور در بخش دیگری از سخنانش، شایسته سالاری، اصلاح ساختار اساسنامه در بخش برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی و بهره‌مندی از نیروهای متخصص در بدنه ورزش کشور را از اهم اموری دانست که توسط سرپرست وزارت ورزش و جوانان باید پیگیری شود.

توجه به پیشکسوتان و بهره‌گیری از تجربیات آنها عضو اسبق تیم ملی و مربی ملی‌پوشان کشتی ناشنوایان گفت: توجه به پیشکسوتان و حمایت از قهرمان گذشته یکی از وظایف مهم وزارت ورزش و‌جوانان‌ است، همه امیدواریم با حضور آقای هاشمی این مهم محقق شود.


توجه به جوانان و پیشکسوتان پیشرفت ورزش کشور را به همراه دارد


محمد محمودی پیشکسوت کشتی اظهار داشت: کار و مسئولیت آقای کیومرث هاشمی بسیار سخت است چون ایشان با این جایگاه جدید همانند پدر ورزش هستند و مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه‌ی ما به جوانان سرزمین‌مان افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: توجه به جوانان و ‌پیشکسوتان پیشرفت ورزش کشور را به همراه خواهد داشت.

قهرمان اسبق کشتی تصریح کرد: بعد از سال‌ها دو وزیر از جنس ورزش در راس وزارتخانه حضور پیداکردند، امیدواریم آقای هاشمی که مدیری ورزشی و‌ آشنا به تمام موارد ورزشی است با گرفتن رای اعتماد بتواند خدمات مثبتی را برای خانواده ورزش داشته باشد.