هاشمی: حمایت و پشتیبانی از رشته تیروکمان در دستور کار قرار دارد/ تمرکز مهم ترین عامل تاثیرگذار در کسب موفقیت کمانداران است

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از تیم ملی تیروکمان در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد، گفت: انتظار می رود کمانداران با تمام تلاش تمرینات خود را پیش ببرند و بهترین نتایج را در رویداد های مهم از جمله بازی های اسیایی کسب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از وزارت ورزش، کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان به همراه محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک با حضور در محل سایت تیر و کمان از اردوی تیم‌ملی پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو بازدید کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه بازی‌های آسیایی در سطح قاره به اندازه المپیک در سطح جهانی برای کشور اهمیت دارد، اظهار کرد: براین اساس بازی‌های آسیایی متفاوت از سایر مسابقات است و عملکرد مجموعه کاروان به عنوان عملکرد ورزش کشور تلقی می‌شود.

وی در ادامه مدال طلای تیروکمان در بازی‌های آسیایی اینچئون را مورد توجه قرار دادو گفت: کسب این موفقیت توجه اکثریت مردم را به سمت این رشته ورزشی جلب کرد، ضمن اینکه معتقد هستم، توجه بیشتر مدارس به رشته ی تیروکمان سرعت توسعه این رشته ورزشی را بیشتر خواهد کرد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان تمرکز را شاخص مهم و تاثیر گزار در کسب موفقیت کمانداران دانست و بیان کرد: شاید در طول مسابقات اقدامات مختلفی موجب برهم زدن تمرکز کمانداران شود ولی ورزشکاران ما باید در اوج مسابقات با توجه جدی بر دستورات سرمربیان بر تمرکز خود مسلط شوند و به موفقیت دست یابند.

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از تیم ملی تیروکمان در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد، گفت: انتظار می رود کمانداران با تمام تلاش تمرینات خود را پیش ببرند و بهترین نتایج را کسب کنند و ما نیز در راستای موفقیتشان در جلسه سرپرستان کاروان موارد مورد نیاز را منتقل خواهم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزشکارانمان باید تمام تمرکزشان بر اصل فعالیت باشد و به عنوان نمایندگان کشور موفقیت لازم به دست آورند، اظهار داشت: کسب مدال در مسابقات در وهله دوم قرار دارد و اخلاق و رفتار ورزشکاران اعزامی برای ما مهم ترین مسئله است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ناوگان تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی فرسوده و قدیمی شده و باید وزارت ورزش حداقل‌های لازم را در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهد تا نتایج خوبی را به دست آورند، گفت: همچنین از نظر شرایط جوی و آب ‌و هوایی در رشته تیروکمان باید بررسی‌های لازم صورت گیرد و چرا که توجه به این مسئله بسیار مهم است.

گفتنی است سرمربی کره‌ای تیم ملی در پاسخ به دغدغه کیومرث هاشمی در خصوص توجه به شرایط جوی و آب‌وهوایی، گفت: از نظر آب و هوا و شرایط جوی باید بررسی‌های لازم صورت گرفت و توجه به این موارد بسیار مهم است.