۲۲ تیرانداز در راه مسابقات قهرمانی جهان

تیم ملی تیراندازی با ۲۲ ورزشکار در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی قرار است راهی مسابقات قهرمانی جهان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا،  مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان از ۲۵ مرداد به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. این مسابقات حکم توزیع سهمیه المپیک پاریس را دارد و در هر ماده ۴ سهمیه المپیک توزیع خواهد شد. 

در لیست منتشر شده فدراسیون جهانی نام ۲۲ تیرانداز ایرانی آورده شده که قرار است در این مسابقات در ماده‌های مختلف حضور داشته باشند.

الهه احمدی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی، فاطمه کرم‌زاده، آرمینا صادقیان، امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی، زینب طوماری، مینا قربانی، وحید گلخندان، سجاد پورحسینی، جواد فروغی، هادی قره باغی، امیر جوهری خو، محمد بیرانوند، مرضیه پرورش‌نیا، محمد حسین پرورش‌نیا، علی دوستی و شیوا فرح‌پور اسامی نفرات اعلام شده در لیست فدراسیون جهانی است. 

هانیه رستمیان در قهرمانی جهان دور قبل در تپانچه ۲۵ متر توانست اولین سهمیه المپیک پاریس را برای کاروان ایران کسب کند. 

در این مسابقات در هر ماده ۴ سهمیه المپیک توزیع می‌شود. طبق قانون فدراسیون جهانی سهمیه به ورزشکارانی داده می‌شود که به فینال برسند. همچنین در هر ماده به هر کشور یک سهمیه تعلق می‌گیرد. ورزشکاری که پیش از این سهمیه گرفته باشد سهمیه تعلق نمی‌گیرد