مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در صندوق حمایت/ دکتر شهریاری: خبرنگاران با مجاهدت سعی در ارائه واقعیت دارند/ به دنبال درآمدزایی مستمر هستیم

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه در صندوق حمایت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار سه شنبه هفدهم مردادماه به جهت تقدیر از اصحاب رسانه با حضور دکتر حسین شهریاری مدیرعامل صندوق حمایت برگزار شد.

دکتر شهریاری در این نشست ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران گفت: جامعه به آگاهی و بینایی علاقه دارد، اصحاب رسانه در طول سال با انعکاس اخبار به این امر در جامعه مباردت می ورزند. خبرنگاران تصویری واقعی از عملکرد سازمان ها ارائه می دهند و در روزگاری که فضای مجازی سرشار از اخبار آلوده است با مجاهدت سعی درشفاف سازی و ارائه اخبار درست دارند. امروز بهانه ای بود تا به مناسبت روز خبرنگار گرد هم آییم و از زحمات شما اصحاب رسانه تقدیر کنیم.

وی  در ادامه گفت: صندوق حمایت در سال 1383 تاسیس شد و شوق و ذوق فراوانی برای راه اندازی آن بود. آن زمان بنده نایب رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و عضو هیات رییسه فدراسیون هاکی بودم.  فلسفه اصلی تشکیل صندوق از ابتدا، حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان است. این صندوق در 17 سال گذشته با اساسنامه ای که به تایید وزارت ورزش رسیده بود فعالیت می کرد. این اساسنامه به تازگی به تصویب دولت رسیده است و به زودی ابلاغ می شود.

دکتر شهریاری با تاکید بر درآمدزایی مستمر صندوق حمایت افزود: هدف اصلی در صندوق رسیدن به درآمد مستمر است تا از طریق این درآمد و اعتبار دائمی برای آینده ورزشکاران سرمایه گذاری شود و حمایت لازم از پیشکسوتان انجام شود.

 وی ادامه داد: صندوق حمایت چندین شرکت زیرمجموعه از جمله ارتباط گستر، قهرمان سیر و شرکت ساختمانی دارد که درآمد و سود حاصل از آن ها برای حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در نظر گرفته شده است. متاسفانه این شرکت ها هنوز به سوددهی لازم در این راستا نرسیده اند و آنچه در زمینه درآمدزایی آن ها باید انجام بشود، انجام نشده است. تلاش شده در چند ماه اخیر فعالیت شرکت های تابعه بیشتر شود. همچنین صندوق چندین مغازه، ساختمان و زمین دارد که آن ها نیز فعال شده تا سود حاصله در جهت اهداف صندوق هزینه شود.

مدیرعامل صندوق حمایت با بیان اینکه راه های زیادی برای درآمدزایی وجود دارد تا از طریق آن بتوان به ورزشکاران کمک کرد، گفت: بر اساس ماموریتی که برای صندوق تعریف شده است بحث اقتصادی بسیار مهم است. یکی از کارهایی که برای نیل به این هدف انجام شده، راه اندازی بیمه ورزشکاران است. صندوق بعد از برگزاری مناقصه با همکاری بیمه رازی، این اقدام را آغاز کرد که چندی پیش از آن رونمایی شد.

دکتر شهریاری اضافه کرد: تعرفه های این بیمه با تعرفه های بیمه فدراسیون پزشکی ورزشی متفاوت است و مزایای بیشتری نسبت به آن دارد. در این بیمه هر ورزشکار با پرداخت 60 هزار تومان در برابر کلیه حوادث بیمه می شود. از این مبلغ 28 تومان هزار تومان سهم بیمه ، 28 هزار سهم صندوق و 4 هزار تومان ارزش افزوده است. طبق برآورد، صندوق حمایت بالغ بر 300 میلیارد تومان از محل این بیمه درآمد خواهد داشت که صرف کمک و حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان خواهد شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در پایان به سئوال های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سئوال که فعالیت همزمان وی در هیات مدیره پرسپولیس منعی ندارد، گفت: بنده در باشگاه پرسپولیس غیرموظف هستم اما اینجا یعنی در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان موظف هستم. پس حضورم در هیات مدیره پرسپولیس منعی ندارد.

وی در پاسخ به سئوال شایعه کمک صندوق به باشگاه پرسپولیس گفت: کل اعتبار صندوق در سال گذشته 35 میلیارد تومان بوده است. صندوق چطور توانسته 150 میلیارد تومان گردش مالی داشته باشد. در مورد بودجه صندوق نیز امسال با صحبت با مجلس و دوندگی توانستیم آن را به  75 میلیارد تومان برسانیم تا حقوق و مزایای قهرمانان و پیشکسوتان را ترمیم کنیم.