سهمیه وزنه‌برداری در هانگژو کم نشد/ ۷ مرد و ۳ زن در بازیهای آسیایی

سهمیه‌های وزنه‌برداری در بازی های آسیایی کم نمی‌شود و این رشته ۱۰ سهمیه در هانگژو دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با ایسنا در باره ی تعداد سهمیه وزنه‌برداری در بازی های آسیایی هانگژو و اینکه گفته شده است شاید کاهش سهمیه داشته باشند، بیان کرد: به ما چیزهایی اعلام کردند اما با توجه به صحبت هایی که کرده‌ایم، حل شد. وزنه‌برداری هفت سهمیه مردان و سه سهمیه بانوان دارد. اعتقاد داریم هر مسابقه برای بانوان، یک قدم رو به جلو است و به این میادین نیاز دارند. در مورد مردان نیز هر هفت نفر که شرکت می‌کنند شانس مدال هستند. ما یک لیست کلی از نفرات را به کمیته ملی المپیک داده‌ایم و از بین آنها هفت نفر در بخش مردان و سه نفر در بخش زنان انتخاب می شوند.

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که تیم وزنه برداری برای مسابقات قهرمانی جهان به صورت کامل اعزام می شود یا خیر؟ گفت: قهرمان جهان ۲۰۲۳ یکی از اصلی‌ترین مسابقات گزینشی المپیک است. قطعا برنامه کادرفنی این است که از حداکثر ظرفیت استفاده کنیم تا ان‌شاءالله سه نفر از بین آنها به المپیک بروند. تصمیم کادرفنی هر چیزی باشد در کمیته فنی بررسی می‌کنیم و کادرفنی و کمیته فنی بهترین تصمیم را می‌گیرند.

او در مورد علت انتخاب وحید ربیعی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون و کاهش تعداد اعضای کادرفنی بزرگسالان تصریح کرد: وحید ربیعی قهرمان وزنه‌برداری و دکترای فیزیولوژی ورزشی است که سابقه مربیگری تیم ملی را دارد. او از تجربه زیادی در وزنه برداری برخوردار است و از هر لحاظ شایسته این پست بود. قطعا در این جایگاه موفق خواهد بود.

انوشیروانی افزود: شاید برنامه کادرفنی این باشد که به زودی کمک مربی انتخاب کند و در مورد کم شدن یک نفر از اعضای کادرفنی جای نگرانی نیست. از طرفی نواب نصیرشلال و بهمن زارع  از پس کار برمی آیند و مسعود قاسمی هم سال‌ها تجربه دارد و به عنوان سرپرست در کنار تیم ملی است.