کومیته تیمی مردان کاراته ایران قهرمان آسیا شد/ تیم بانوان به نایب قهرمانی رسید

کومیته تیمی مردان و زنان کاراته ایران به ترتیب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، در روز پایانی نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ که در ملاکا مالزی برگزار شد کومیته تیمی مردان ایران بر سکوی نخست آسیا ایستاد و تیم بانوان ایران نیز نایب قهرمان شد.

کومیته تیمی ایران با شکست تیم های عربستان، عراق و اردن راهی دیدار فینال شد و در فینال نیز مقابل قزاقستان با ۳ پیروزی و یک تساوی به برتری رسید و عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

مدافع عنوان قهرمانی این رقابتها با ترکیب مهدی خدابخشی، صالح اباذری، مهدی عاشوری، مهدی شهگل، محمود نعمتی، امیرحسین فداکار و سامان عدالتی در فینال به میدان رفت.

*کومیته تیمی بانوان ایران نایب قهرمان آسیا شد

همچنین کومیته تیمی بانوان ایران با ترکیب آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، لیلابرجعلی و مبینا کاویانی با کسب ۴ پیروزی و یک شکست نایب قهرمان آسیا شد.

تیم بانوان کاراته ایران پس از پیروزی مقابل تیم های تایلند، ازبکستان، ژاپن و چین تایپه راهی فینال شد اما در دیدار فینال مقابل ویتنام ۲ بر صفر شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی رسید. در این دیدار ابتدا آتوسا گلشادنژاد ۳ بر صفر مغلوب حریف شد و در ادامه با شکست ۷ بر یک لیلا برجعلی مقابل نماینده ویتنام، تیم ایران به مدال نقره بسنده کرد.