خسروی‌وفا: دیپلماسی ورزشی می‌تواند در عرصه سیاست موثر باشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت اثربخشی ورزش می‌تواند در عرصه سیاست کمک‌های قابل توجهی را انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک، در جلسه روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان و وزیر امور خارجه اظهار کرد: از وزارت امور خارجه تشکر می‌کنم که چنین فرصتی را در اختیار گذاشتند. دیپلماسی می‌تواند به ورزش کمک کند. ورزش فرصتی برای کشور است تا از طریق مسابقات بین‌المللی ظرفیت‌ها را بیشتر کند.

خسروی‌وفا با اشاره‌ به اینکه ورزش در عرصه سیاست می‌تواند اثربخشی‌های قابل توجهی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ورزش فرصتی عالی برای حکمرانان تمام کشورهاست. بحث صدور ویزا یکی از مسائلی است که در مسابقات همیشه مد نظر قرار دارد. ما می‌توانیم خیلی از شرایط و گره‌های سیاسی را با ورزش باز کنیم و ورزش می‌تواند به کمک دیپلماسی بیاید.

او ادامه داد: از دیپلماسی ورزشی می‌توان برای دیپلماسی سیاسی استفاده‌های اثربخشی کرد. از طرفی ما باید از ظرفیت‌های ورزشی موجود در حوزه بین‌الملل نیز استفاده کنیم. اگر بخواهیم پست‌های حساسی در حوزه ورزش بگیریم، وزرای ما می‌توانند کمک کنند. از این فرصت‌های ورزشی باید استفاده کرد. امیدوارم تعاملات ما از این بیشتر هم شود و شاهد اتفاقات بهتری باشیم.