کسب ۶ مدال طلا و برنز پاراتکواندوکاران در رقابت‌های قهرمانی اروپا/ ایران نایب قهرمان شد

تیم ملی پاراتکواندوی کشورمان در رقابت‌های آزاد قهرمانی اروپا ۲۰۲۳ موفق به کسب ۲ مدال طلا و ۴ برنز و عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت‌های آزاد قهرمانی پاراتکواندوی اروپا ۲۰۲۳، روز جمعه نهم تیرماه ۱۴۰۲ در شهر «مونتقژی» کشور فرانسه با حضور ۱۴۶ تکواندوکار از ۳۱ کشور جهان برگزار شد که در نهایتا نمایندگان ایران به ۲ مدال طلا و ۴ برنز دست یافتند.

در کلاس K۴۴ این رویداد مریم عبدالله‌پور در وزن ۴۷- کیلوگرم و حامد حق‌شناس در وزن ۸۰+ کیلوگرم موفق به کسب نشان طلا شدند. سعید صادقیان‌پور در وزن ۶۳- کیلوگرم، مهدی پوررهنما در وزن ۷۰- کیلوگرم، علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم و روزا ابراهیمی در وزن ۵۷- کیلوگرم  صاحب نشان ارزشمند برنز شدند.

در مجموع تیم بانوان و آقایان نیز تیم ایران با ثبت ۲ طلا و ۴ برنز یک رتبه پایین‌تر از تیم ترکیه توانست به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد. تیم بریتانیا و ازبکستان نیز بعد از ایران در رتبه‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی جای گرفتند. در گروه بانوان تیم ایران سوم شد و در گروه پسران نیز عنوان نایب قهرمانی به دست آمد.