پنجمی زنان والیبال ایران در چلنجرکاپ آسیا

تیم ملی والیبال زنان ایران با پیروزی مقابل استرالیا در رتبه پنجم مسابقات چلنجرکاپ آسیا قرار گرفت تا رکورد جدیدی را برای کشورمان به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، تیم ملی والیبال زنان ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های چلنجرکاپ آسیا امروز (یکشنبه چهارم خرداد) برای کسب جایگاه پنجم یا ششم مسابقات به مصاف استرالیا رفت و با پیروزی سه بر یک موفق به کسب رتبه پنجم مسابقات شد.

تیم ملی والیبال ایران که برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده است، ۶ بازی انجام داد؛ در دور نخست مقابل هنگ‌کنگ به پیروزی رسید؛ اما نتیجه را به چین تایپه واگذار کرد. در دور دوم برابر ویتنام شکست خورد و ازبکستان را از پیش‌رو برداشت. در ادامه در مصاف با فیلیپین پیروز شد و در آخرین مسابقه خود هم برابر استرالیا به برتری رسید.

تیم ملی والیبال زنان ایران با کسب مقام پنجمی موفق به ثبت رکورد تازه‌ای شد. این تیم از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ۱۳ دوره رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا (۷ دوره) و جام کنفدراسیون آسیا (۶ دوره) شرکت کرده است و بهترین رتبه‌اش به جایگاه ششم در سال ۲۰۱۶ و در مسابقات AVC CUP برمی‌گردد.