صعود آذرپیرا، طاهری و حبیبی به فینال/ یک نقره و دو برنز ایران در ۵ وزن اول جام سرگسیان

علی قلی زادگان به مدال نقره و پیمان بیابانی و امیرحسین حسینی به مدال برنز مسابقات پنج وزن نخست رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام سرگسیان ارمنستان دست یافتند. در مسابقات پنج وزن دوم نیز آذرپیرا، طاهری و حبیبی به دیدار فینال راه یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، در پایان مسابقات پنج وزن نخست جام استپان سرگسیان در ارمنستان، علی قلی زادگان در وزن ۶۱ کیلوگرم به مدال نقره رسید و پیمان بیابانی در ۶۵ و امیرحسین حسینی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

در پایان دور مقدماتی مسابقات پنج وزن دوم نیز امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم،‌ امین طاهری و سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم محمدرضا اسدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۳ مغلوب خندزرتسیان از ارمنستان شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم علی قلی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۰ مقابل زاکاشویلی از گرجستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۰ مقابل هاراتونیان از ارمنستان به پیروزی دست یافت و در دیدار نیمه نهایی نیز دیگر حریف ارمنستانی را با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال ۷ بر ۶ مغلوب کشتی گیر قزاقستانی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم پیمان بیابانی در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۴ از سد لاچیان از کانادا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۰ مقابل یسیم از قزاقستان به برتری دست یافت. بیابانی در دور سوم با نتیجه ۳ بر ۱ کلارک از آلمان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۰ مقابل حریف ارمنستانی مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ حریف قزاقستانی را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم رضا مقتدر پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب سمینوف از اوکراین شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم امیرحسین حسینی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ از سد نماینده قزاقستان گذشت. وی در دور سوم و مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب علیخانیان از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت. حسینی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ کشتی گیر بحرینی را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم بهنام سرابی در دور نخست با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب حریف گرجستانی شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم سیدمحمدحسین میرباغبان در مبارزه نخست با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل حریفی از مولداوی مغلوب و حذف شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در مبارزه نخست با نتیجه ۱۳ بر ۲ نماینده کشور ارمنستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر ۲ مقابل نماینده مولداوی پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۴ کشتی گیر بلغارستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۰ مقابل حریف یونانی به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. سالار حبیبی نیز در دور نخست با ضربه فنی حریف گرجستانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۰ حریف گرجستانی را شکست داد تا در دیدار فینال مقابل طاهری قرار گیرد.