مدیر کل امور بین‌المللی وزارت ورزش مطرح کرد: وزارت ورزش ایران و اندونزی تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنند

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: بزودی تفاهم‌نامه همکاری در حوزه ورزش و جوانان با کشور اندونزی به امضا خواهد رسید که این امر فصل مشترکی از آغاز مراودات در حوزه‌های جوانان و ورزش برای دو کشور در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به گزارش از ایرنا،  محمدحسن تقی‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به جمعیت بالغ بر ۲۷۰ میلیون نفری کشور اندونزی که عمده این جمعیت مسلمان هستند و همچنین با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی و نیز کرسی‌های بین‌المللی ورزشی این کشور، توسعه مراودات در حوزه ورزش و جوانان با این کشور برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: اندونزی در برخی از رشته‌های راکتی مانند بدمینتون و رشته‌های رزمی همانند پنجاک سیلات دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که همکاری با این کشور می‌تواند به غنای ورزش ما بیفزاید. همچنین در رشته‌هایی مانند کشتی، وزنه‌برداری، والیبال، تکواندو و ... با برگزاری اردوهای مشترک فرصت انتقال تجربیات و دانش مربیان و بازیکنان ایرانی به آن کشور فراهم می‌شود.

تقی‌زاده در مورد بخش جوانان در این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: در بخش جوانان مراودات به منظور تبادل تجربیات جوانان موفق و سمن‌های جوانان دو کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تبادل هیئت‌ها به منظور توسعه دیپلماسی جوانان پیشنهاد شده است.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان در مورد اهمیت این تفاهم‌نامه گفت: ورزشکاران دو کشور با داشتن عقاید دینی مشترک مانند حضور بانوان ورزشکار دو کشور با حجاب اسلامی در میادین ورزشی من جمله رشته رزمی پنجاک سیلات می‌توانند نقاط عطف مشترکی را در صحنه بین‌الملل رقم زنند. امضای این تفاهم‌نامه فصل مشترکی از آغاز مراودات در حوزه‌های جوانان و ورزش برای دو کشور در پی خواهد داشت.