آغاز کشتی فرنگی جام تختی با تک ستاره‌ها

مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی امروز (دوشنبه) به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا،  چهل و سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی در سالن شهدای هفتم تیر تهران به صورت رسمی آغاز شد. جام تختی مرحله ماقبل نهایی چرخه انتخابی کشتی فرنگی به شمار می‌رود و مدعیان باید در آن به عنوان قهرمانی برسند تا جواز نهایی در دور پایانی چرخه انتخابی تیم ملی را کسب کنند. مراحل چرخه انتخابی شامل رقابت‌های قهرمانی کشور، رقابت‌های بین‌المللی، قهرمانی بزرگسالان آسیا، جام تختی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی است.

در این دوره از مسابقات نفرات شاخصی از جمله علی‌اکبر یوسفی، پژمان پشتام، امیررضا ده‌بزرگی، عارف محمدی، دانیال سهرابی، امیر عبدی و حامد عبدولی حضور دارند. شاید مهم‌ترین چهره شناخته شده این رقابت‌ها علی‌اکبر یوسفی است که بعد از قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان و کسب نخستین طلای جهانی ایران در سنگین وزن در سال ۲۰۲۱ اسلو، نتوانست جایی در بین مدعیان ایران و جهان داشته باشد.

یوسفی سال گذشته مبارزه رودرو را به امین میرزازاده باخت. ادامه شکست یوسفی این بار در قهرمانی کشور در مقابل امیرقاسمی منجزی و همچنین در رقابت‌های رنکینگ‌دار مصر نیز دوباره به امیر قاسمی منجزی واگذار کرد.

با تصمیم کادر فنی قرار است در این مرحله کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان به مدال رسیده‌اند از این مرحله معاف شوند که شامل محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده خواهد بود. همچنین با ارزیابی کادر فنی مدال‌آوران برخی از اوزان در رقابت‌های قهرمانی آسیا از حضور در جام تختی معاف خواهند بود.

طی هماهنگی صورت گرفته بین حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان و کادر فنی تیم جوانان و در راستای پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان، ۱۶ کشتی‌گیر جوان، برای حضور در این مسابقات دعوت شدند.

همچنین رحیم علی‌آبادی، بهرام مشتاقی، محمد دلیریان، احد پازاج، علیرضا لرستانی، حسن رنگرز، علی محمدی، حسن حسین‌زاده، طالب نعمت‌پور و فرزاد ایمانعلی‌زاده بعنوان کمیته فنی برای حضور در این رقابت‌ها دعوت شدند.

در روز نخست مسابقات جام تختی رقابت پنج وزن نخست پیگیری خواهد شد در این روز کشتی‌گیران وزن ۵۵، ۶۳، ۷۲ ، ۸۲ و ۱۳۰ کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت. در روز نخست این مسابقات ۵۸ نفر حضور دارند.

براساس اعلام فدراسیون کشتی با انجام مراسم قرعه‌کشی در پنج وزن نخست شامل ۵۵ کیلوگرم ۱۰ نفر، ۶۳ کیلوگرم ۱۳ نفر، ۷۲ کیلوگرم ۱۳ نفر، ۸۲ کیلوگرم ۱۰ نفر و ۹۷ کیلوگرم ۱۲ نفر حضور دارند.