۸ مدال ایران در مسابقات کوراش آسیا

با پایان رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا در شهر هانگژو چین، تیم مردان ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم ایران در مجموع مردان و زنان سوم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا که از صبح روز  جمعه ۸ – اردیبهشت ماه به میزبانی شهر هانگژو چین آغاز شده بود، دیروز (شنبه ۹ - اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) نیز پیگیری و با معرفی نفرات برتر اوزان باقی مانده به اتمام رسید.

با پایان این مسابقات کاروان کوراش کشورمان موفق به کسب ۸ مدال شامل ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز شد. به تفکیک نیز در بخش آقایان تیم ایران ۲ مدال طلا و ۲ نقره به دست آورد و در بخش بانوان نیز تیم ایران صاحب ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شد.

با توجه به نتایج کسب شده کاروان ایران در بخش مردان پس از ازبکستان ( ۵ طلا و یک نقره) در رده دوم جای گرفت و نایب قهرمان آسیا شد. قرقیزستان (یک نقره و ۲ برنز) نیز در رده سوم ایستاد. این نتیجه در بخش مردان در حالی رقم خورد که تیم ایران با تمرکز بر اوزان بازی‌های آسیایی و تنها با ۵ ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود.

در رده‌بندی مجمع نیز تیم ملی ایران پس از ازبکستان(۷ طلا، ۳نقره و ۲ برنز) و چین (۵ طلا و یک برنز) در رده سوم جای گرفت.

همچنین در بخش زنان نیز تیم ایران پس از چین (۵ طلا و یک برنز)، ازبکستان(۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز) و تایپه (یک طلا و ۳ برنز) در رده چهارم آسیا جای گرفت.