رئیس فدراسیون بسکتبال خبر داد

سطح‌بندی مربیان بسکتبال کشور در ۴ رده

رئیس فدراسیون بسکتبال کشور گفت: بررسی‌ها و نیازسنجی‌های ما نشان می‌دهد ضرورت به‌روزرسانی و ارتقاء سطح دانش فنی مربیان بسیار حیاتی است بنابراین تصمیم مهمی در فدراسیون بسکتبال گرفته شد و از این پس مربیان بسکتبال کشور در چهار سطح فنی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، جواد داوری در مجمع انتخاباتی هیأت بسکتبال استان همدان، ضمن اشاره به سطح بندی جدید مربیان بسکتبال کشور، اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه دوره‌های کوتاه مدت مربیگری و ضرورت ارتقاء سطح دانش فنی مربیان، از این پس مربیان بسکتبال در چهار سطح رنگ‌بندی زرد، آبی، قرمز و سبز قرار خواهند گرفت.

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه تصریح کرد: حدود فعالیت کلیه مربیان با سطح‌بندی‌های متفاوت برای حضور در مسابقات پس از بررسی و تأیید فدراسیون بسکتبال به هیأت‌های استانی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم از طریق پژوهش و استعدادیابی توسعه و رشد زیرساخت‌های فنی بسکتبال را گسترده‌تر کنیم، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ برای بسکتبال ایران با فراز و فرودهایی همراه بود که در ابعاد مختلف آموزشی، قهرمانی، همگانی و حرفه‌ای حرکت جدیدی در این رشته آغاز کردیم و به طور قطع با کمبود و کاستی هایی نیز همراه شدیم.

داوری مطرح کرد: برنامه‌های آموزشی و پژوهشی بسکتبال ایران نیز جدی‌تر استمرار داشته تا ابعاد فنی بسکتبال کشور به‌روزتر و علمی‌تر نمایان شود.

سکاندار بسکتبال کشور با بیان اینکه فدراسیون در زمینه استعدادیابی به دنبال ایجاد ساختار جدیدی است، افزود: این ساختار جدید بنیانگذاری خوبی برای رشته بسکتبال خواهد بود و به زودی در هیأت‌های استانی بسط داده خواهد شد و اگر هیأت‌های استانی با این سیستم همراه شوند می‌توانند به ورزش کشور خدمات ارزنده و ویژه‌ای ارائه دهند.