تاریخ برگزاری نخستین جلسه ستاد عالی بازی‌ها در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

نخستین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی در سال ۱۴۰۲ درحالی شنبه ۲۶ دی‌ماه برگزار خواهد شد که تعیین رشته‌های اعزامی به رقابت‌های هانگژو مهم‌ترین دستور جلسه این ستاد خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، ستاد عالی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ پنجم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف سیاست‌گذاری در خصوص کم و کیف حضور کاروان ایران در رویدادهای آسیایی و المپیک تشکیل و تصمیم بر آن شد تا جلسات ستاد هر ۲ هفته یک‌بار برگزار شود.

نخستین جلسه این ستاد در سال ۱۴۰۲، شنبه ۲۶ دی‌ماه با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک و سایر اعضا برگزار خواهد شد.

تعیین رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو چین و تصویب کم و کیف پرداخت کمک هزینه کسب سهمیه المپیک به ورزشکاران از جمله مهم‌ترین دستورات این جلسه خواهد بود.

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو که پیش‌تر قرار بود در تاریخ ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر (۱۹ شهریور تا سوم مهرماه ۱۴۰۱) برگزار شود، به دلیل افزایش آمار ابتلا به کووید۱۹ در چین، یکسال به‌تعویق افتاد تا در تاریخ ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (اول تا ۱۶مهرماه ۱۴۰۲) برگزار شود.