انوشیروانی: بانوان باید از ۲۰۲۵ مدال‌آور باشند / در مسابقات کوبا ثبت‌ نام کردیم

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: تیم وزنه‌برداری بانوان ایران به صورت کیفی به قهرمانی آسیا کره جنوبی می‌رود اما از سال ۲۰۲۵ دیگر باید هم‌پای مردان افتخارآفرینی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور،  سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعزام تیم وزنه‌برداری مردان ایران با ترکیب کامل (۱۰ نفره) به قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در کره‌ جنوبی و اولویت این تیم در این مسابقه بیان کرد: اولویت اول برای ما این است که افرادی بتوانند در گزینشی‌های المپیک شرکت کنند که شرایط کسب سهمیه المپیک دارند تا نهایت ظرفیت را برای المپیک داشته باشیم. در بخش مردان اجبار بر این است که تیم کامل برود و می‌دانیم هزینه‌ها سنگین است اما المپیک، هدف آرمانی هر کشور است و باید شرایط را برای رسیدن به آن هدف فراهم کنیم.

او درباره هدفگذاری در بخش زنان نیز تصریح کرد: با صحبت‌هایی که با آقای کوروش باقری داشتیم، در چند روز آینده ترکیب تیم بانوان را اعلام خواهد کرد. با توجه به صحبت‌هایی که رد و بدل شده است، احتمالا تیم زنان کیفی اعزام شود و بیشتر تمرکز روی نفراتی است که شانس کسب سهمیه را دارند. البته در اردوها نفرات بیشتری را دعوت می‌کنیم تا افراد را برای آینده آماده کنیم. بانوان ما دیگر از سال ۲۰۲۵ باید در آسیا و جهان حرفی برای گفتن داشته باشند و هم‌پای تیم مردان افتخارآفرینی کنند. ما هم باید اردوها را مکررا برگزار و نفرات را آمایش کنیم تا به ترکیب کاملی از تیم بانوان برسیم. در نهایت هم برای درخشش در بازی‌های آسیایی و سپس المپیک پاریس برنامه‌ریزی کنیم.

بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، جایزه بزرگ کوبا - که آن هم گزینشی المپیک است - برگزار می‌شود. آیا قرار است ایران در آن مسابقات هم شرکت کند؟ انوشیروانی در پاسخ به این پرسش گفت: ما هیچ مسابقه‌ای را بدون برنامه نخواهیم بود. طبق تقویم، پیگیر هستیم و کادرهای فنی را در جریان گذاشته‌ایم و هر درخواستی را که داشتند مد نظر قرار دادیم. حتی برای کوبا اقدامات اولیه را انجام داده‌ایم تا اگر برنامه این باشد که نفری اعزام شود، به مشکل برنخوریم.

او ادامه داد: تقویم فدراسیون هم در وزنه‌برداری و هم در کراسفیت تقریبا آماده است و به کل کشور ابلاغ می‌شود. البته اعتقادم این است که پایان سال باید تقویم سال بعد ابلاغ شود. علت تاخیر در ابلاغ تقویم سال ۱۴۰۲ نیز این بود که انتخابات فدراسیون تقریبا نزدیک به پایان سال ۱۴۰۱ برگزار شد. به محض آغاز سال جدید، شروع به تدوین تقویم کردیم و تقریبا به پایان رسیده است و در روزهای آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.