فرنگی‌کاران جوان به ترکیه و روسیه می‌روند

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان گفت: تیم‌های منتخب جوانان در تورنمنت جام جمهوریت ترکیه و جایزه بزرگ روسیه در اردیبهشت‌ماه شرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، حمید باوفا روز شنبه در گفت‌وگویی در مورد شرایط این تیم اظهار کرد: مرحله نخست از اردوی خود در سال جاری را در شهر اسلامشهر برگزار کردیم. برخی از کشتی‌گیران مدال‌آور در سال گذشته بودند که از مسابقات قهرمانی کشور معاف بودند و ما اردوهای خود را با حضور آنان زودتر برگزار کردیم و نفرات بعدی هم کشتی‌گیران برتر قهرمانی کشور بودند که به جمع نفرات ما اضافه شدند. چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان بین نفرات برتر قهرمانی کشور و نفرات مدال‌آور سال گذشته برگزار می‌شود و هرکس که در اردوها و مسابقات قهرمانی کشور حاضر نشده، از این چرخه خارج شده است.

وی در مورد برنامه‌های آتی این تیم گفت: برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان که هدف نهایی ما است ۷ الی ۸ اردو را داریم و در این مدت در ۲ تورنمنت جام جمهوریت ترکیه که اوایل اردیبهشت ماه برگزار و جایزه بزرگ روسیه که اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود نیز حاضر خواهیم شد. البته نفرات ما در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی نیز که دهه دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

باوفا به جام شاهد نیز اشاره کرد و ادامه داد: قرار بود جام بین‌المللی شاهد اسفند سال گذشته برگزار شود که به تعویق افتاد و کمی برنامه‌های ما را تغییر داد و این مسابقات نیز قرار است دهه اول اردیبهشت ماه برگزار شود و در نهایت خروجی کشتی‌گیران از رقابت‌های بین‌المللی، نفرات منتخب ما در رقابت های قهرمانی آسیا که تیرماه در اردن برگزار می شود، خواهند بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد ترکیب این تیم در رقابت‌های جهانی گفت: عملکرد کشتی گیران برای ما در مسابقات پیش رو بسیار مهم است و اگر کشتی‌گیری بتواند در قهرمانی آسیا موفق باشد امکان حضورش در رقابت های جهانی نیز وجود دارد ضمن اینکه این امکان نیز وجود دارد به دلیل فاصله کوتاه بین مسابقات آسیایی و جهانی لهستان که مردادماه برگزار می شود، ما از نفر جایگزین استفاده خواهیم کرد.