جزئیات برگزاری نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز «ویژه بانوان»

معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان، جزئیات برگزاری نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز «ویژه بانوان» را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، مریم کاظمی‌پور، روز گذشته در مراسم افتتاحیه بازی‌های بین‌المللی نوروز با اشاره به اینکه نخستین دوره این بازی‌های بین‌المللی در ۹ رشته برگزار می‌شود، اظهار کرد: کبدی، جودو، سوارکاری، دوومیدانی، وزنه‌برداری، کاراته، فوتسال، شمشیربازی و چوگان رشته‌های تعریف‌شده در اولین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز است.

او ادامه داد: ۳۷۸ ورزشکار خارجی و ۲۲۵ ورزشکار ایرانی از ۲۰ کشور  در رده‌های سنی مختلف با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و امیدواریم میزبانی شایسته برای ورزشکاران و قهرمانان کشورهای مختلف باشیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری بازی‌های بین‌المللی نوروز «ویژه بانوان»، توسعه پایدار ورزش بانوان و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان ورزشکار است، بیان کرد: علاوه بر این بالندگی در حوزه فرهنگی و هویتی بانوان ورزشکار مد نظر قرار دارد و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به بهترین شکل این مسابقات را برگزار کنیم.