معاون همگانی وزیر ورزش

پیشنهاد تشکیل ۲ فدراسیون جدید از سوی وزارت ورزش

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از ارائه پیشنهاد تشکیل ۲ فدراسیون مینی‌فوتبال و بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک خبر داد.

به گطارش پایگاه اطلع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشو، سینا کلهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیشنهاد تبدیل ۲ انجمن "مینی‌فوتبال" و "بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک" به ۲ فدراسیون ارائه شده است، اظهار کرد: این ۲ پیشنهاد به شورای صدور و لغو مجوزهای فدراسیون‌ها و سبک‌های ورزشی ارائه شده و شورای مربوطه در حال بررسی آن است.

وی ادامه داد: پس از بررسی صورت گرفته در صورت موافقت، ‌ مستند به جزء ۱۱ بند الف ماده۴ قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان و مطابق با آیین نامه اجرایی این بند با تایید شورای صدور و لغو مجوزهای فدراسیون‌ها و سبک‌های ورزشی و تایید نهایی وزیر ورزش و جوانان، ۲ فدراسیون مینی‌فوتبال و بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک تشکیل می‌شود.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال پیگیری مسائل مربوط به تشکیل این ۲ فدراسیون هستیم، گفت: شورا پس از بررسی، نتیجه را اعلام می‌کند و در صورت احراز شرایط در آیین‌نامه، فعالیت‌های مربوط به تشکیل فدراسیون‌های مینی‌فوتبال و بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک، پیش می‌رود.

کلهر با تاکید بر اینکه مسیر کارشناسی در درون وزارتخانه به منظور تشکیل فدراسیون‌های جدید طی شده است و فعالیت‌ها بر اساس قانون و مطابق مصوبات پیش می‌رود، ‌ عنوان کرد: شاخص‌های آماری حاکی از وضعیت نامناسب تحرک بدنی بعد از بیماری کرونا است که به شکل خطرناکی در جامعه سرایت کرده است و به همین منظور نیازمند یک تحول اساسی و افزایش مشارکت مردم به منظور بهبود وضعیت فعالیت بدنی هستیم.

گفتنی است روز گذشته با هدف افزایش تحرک بدنی و تندرستی افراد جامعه و جبران کم تحرکی شدید ناشی از بیماری کرونا و همچنین افزایش بهره‌وری و چابک شدن فدراسیون ورزش‌های همگانی، فدراسیون آمادگی جسمانی تشکیل شد.