قهرمانی کشتی فرنگی جوانان ایران در جهان با ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از یسنا، در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان، سعید اسماعیلی در ۶۰ کیلوگرم، علیرضا مهمدی در ۸۲ و علی عابدی درزی در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و سید دانیال سهرابی در ۶۷ و امیر عبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان در بلغارستان، ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۷۴ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید، آذربایجان با ۱۱۹ امتیاز دوم شد و اوکراین نیز با ۹۳ امتیاز بر سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گرفت.

 در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست نیز، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز صاحب مدال نقره شدند. سید آرش نگهداری در ۵۵ و مسعود کاووسی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز با شکست مقبل رقبایشان حذف شدند.

هدایت تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در این رقابت‌ها بر عهده حمید باوفا بود و حسن حسین‌زاده، ملک‌محمد بویری، مهرداد اسفندیاری، مهدی علیزاده و روح‌الله دل‌انگیز نیز به عنوان دیگر اعضای کادر فنی عازم این رقابت‌ها شدند.

پیش از این تیم ملی کشتی آزاد جوانان نیز با هدایت محسن کاوه عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود.