شانس ۳ طلا و یک برنز ایران در ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جوانان جهان

در پایان رقابت‌های روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان، ۳ نماینده ایران راهی فینال شدند.

به گزارش ایسنا، مسابقات نیمه نهایی پنج وزن نخست کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان، عصر دیروز (جمعه) در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم سید آرش نگهداری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب دنیس میهای از رومانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. نگهداری در این گروه به مصاف تامازی گلونتی از گرجستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف به دیدار رده‌بندی راه خواهد یافت تا برای کسب مدال برنز مقابل نوریستان سویورکولوف از قرقیزستان قرار بگیرد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر آزات ساریار از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر رومئو بریدزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد چیزو ماریویاما از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با بایامان کریموف از قرقیزستان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم مسعود کاووسی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک تورنیکه میکلادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الکساندرین گوتو از مولداوی با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کاووسی حذف شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ابوالفضل چوبانی در دور اول با نتیجه ۷ بر ۳ ماریو ووکوویچ از صربستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر اوندرج حاولکا از چک را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دونگ هیون یون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. چوبانی در این مرحله با نتیجه ۸ بر یک لاچین والیف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با ویگن نازاریان از ارمنستان کشتی می گیرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر جوهر اوزاروف از قزاقستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۲ آلبرت واردانیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار تیموربک نسیم اف از ازبکستان را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. هدایتی برای کسب مدال طلا به مصاف میخایلو ویشینوتسکی از اوکراین می‌رود.

رقابت‌های پنج رده‌بندی و فینال اوزان فوق از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (شنبه) برگزار می‌شود.