والیبال زنان نقره گرفت

تیم ملی والیبال زنان ایران مقابل ترکیه شکست خورد و به مدال نقره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل ازایسنا، مرحله ‌نهایی مسابقات والیبال زنان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (دوشنبه 24 مرداد) با دو دیدار پیگیری شد و در طی آن، تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی این بازی‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت و با نتیجه 3بر صفر شکست خورد.

این بازی در سه ست و به ترتیب با نتایج  25 بر 16، 25 بر 14 و 25 بر 15 به سود والیبال ترکیه به پایان رسید.

شاگردان الساندرا کمپدلی با پذیرش این شکست به مقام نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اکتفا کردند تا نخستین مدال بین‌المللی تاریخ والیبال زنان ایران به رنگ نقره‌ای شود.

تیم‌های کامرون و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات زنان به مصاف هم رفتند که جمهوری آذربایجان سه بر صفر کامرون را شکست داد و به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

گفتنی است، تیم ملی ب والیبال ایران در دیدار نهایی گروه مردان موفق به شکست کامرون شد تا به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یابد.

به گزارش ایسنا، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 18 مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه آغاز شده است و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد. مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، زهرا کریمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا 14 بازیکن تیم ملی زنان ایران در مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بودند.

آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی در بازی‌های آسیایی سال 1966 به رنگ برنز به دست آمد و طلسم 56 ساله این تیم برای کسب مدال با نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکسته شد و شاگردان کمپدلی به نخستین مقام این تیم بعد از انقلاب دست یافتند.

رده‌بندی نهایی چهار تیم برتر مسابقات والیبال زنان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به قرار زیر است:

1- ترکیه

2- ایران

3- جمهوری آذربایجان

4- کامرون