عملکرد چشمگیر پاراشنا در بازیهای کشورهای اسلامی

رییس انجمن پاراشنا گفت: هر چند به خاطر قوانین و مقررات میزبان امکان اعزام شناگران زیادی را به قونیه نداشتیم، اما نتایج راضی کننده و شناگران بالاتر از انتظار ظاهر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، محمدحسین اقبالی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد شناگران معلول در بازیهای کشورهای اسلامی، اظهار کرد: اگرچه به دلیل قوانین و مقررات میزبان امکان اعزام شناگران زیادی به بازیهای کشورهای اسلامی را نداشتیم و از بین ۱۲ شناگر تنها شرایط اعزام ۵ نفر به این بازیها فراهم شد، اما عملکرد شناگران با کسب ۵ مدال طلا، ۶ نقره و ۴ برنز قابل توجه و بالاتر از انتظار بود.

وی گفت: اگر برای اعزام شناگران به این بازیها با مشکل کلاس بندی مواجه نبودیم و امکان اعزام شناگرانی همچون محمودخانی و یا ابوالفضل نگارستانی به این بازیها وجود داشت، تعداد مدال‌های طلا بیش از شرایط کنونی بود، اما با سنگ‌اندازی میزبان بیشتر مدال‌های خود را از دست دادیم.

اقبالی خاطرنشان کرد: میزبان برای افزایش تعداد مدال‌های خود در رشته شنا موانع زیادی را برای کشورها ایجاد کرده بود که با تمام مشکلات و سختی‌ها باز هم شناگران ما توانستند برتری خود را ثابت کنند و با دست پر به کشور بازگردند.

رییس انجمن پاراشنا در پایان تصریح کرد: کسب ۵ مدال طلا توسط شناگران تاثیر زیادی در جدول رده‌بندی بازیهای کشورهای اسلامی داشت و نشان داد که اگر مسئولین توجه زیادی به شنای معلولین داشته باشند و سرمایه‌گذاری خوبی روی این رشته صورت بگیرد، در آینده می‌توانیم تعداد مدال‌های خود را در رویدادهای آینده افزایش دهیم.