تکواندوی بانوان ایران قهرمان آسیا شد/ ناکامی تیم مردان با کسب عنوان پنجمی!

تیم ملی تکواندوی بانوان ایران با هدایت مینو مداح بر سکوی نخست آسیا ایستاد اما تیم ملی مردان که با هدایت بیژن مقانلو ناکام در کسب مدال طلا بود در نهایت به عنوانی بهتر از پنجمی آسیا نرسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا به مدت ۴ روز و با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون برگزار شد.

در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا،تیم ملی تکواندوی بانوان ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره، یک برنز عنوان نخست را کسب کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

چین با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز و 379 امتیاز نایب قهرمان شد وکره جنوبی میزبان مسابقات با ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز با 347 امتیاز در جای سوم ایستاد.

اما تیم ملی تکواندوی مردان ایران در نخستین تجربه بیژن مقانلو پس از بازگشت به تیم ملی به عنوان سرمربی، نمایش ضعیفی داشت و بدون کسب مدال طلا با کسب 3 مدال نقره و یک برنز از رفتن بر روی سکو بازماند و به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

ازبکستان با ۴ مدال طلا و 501 امتیاز قهرمان شد، کره جنوبی با ۳ طلا و ۲ برنزو 421 امتیاز در جای دوم ایستاد، اردن با 4 نقره و یک برنز و 239 امتیاز سوم شد و چین نیز با یک طلا، یک نقره و یک برنز و مجموع 207 امتیاز، بالاتر از ایران قرار گرفت. تیم ملی ایران با سه نقره، یک برنز و 187 امتیاز پنجم شد.

در مجموع رده بندی نهایی مردان و زنان، ایران با ۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۲ برنز عنوان سوم را کسب کرد. کره جنوبی با ۵ طلا، یک نقره و ۴ برنز قهرمان شد و ازبکستان با ۴ طلا، یک نقره و 2 برنز در جای سوم ایستاد. تیم‌های چین با ۳ طلا، ۳ نقره، ۲ برنز و اردن با یک طلا و ۴ نقره و یک برنز چهارم و پنجم شدند.