تیمور غیاثی: شانس بالایی برای کسب مدال در بازی های آسیایی چین داریم/ صندوق حمایت راه روشن دو و میدانی را هموارتر می کند

تیمور غیاثی پیشکسوت دو و میدانی کشور از شرایط خوب ورزشکاران رشته دو و میدانی برای حضور در بازی های آسیایی 2022 چین خبر داد.

غیاثی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور دراین باره، بیان داشت: در حال حاضر دو و میدانی ایران تمام تمرکزش آمادگی برای حضور در بازی های آسیایی 2022 هانگژو  چین است که تقریبا  10 ماه آینده برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: هم اکنون به عنوان مشاور عالی ریاست فدراسیون دو و میدانی فعالیت می کنم و قرار بر این است که در آینده به عنوان سرمربی تیم ملی در کنار تیم به بازی های آسیایی اعزام شوم.

این پیشکسوت دو و میدانی با بیان اینکه دو و میدانی کاران بسیار شاخصی داریم که شانس کسب مدال بالایی دارند، گفت: سازمان تیم های ملی به دستور هاشم صیامی ریاست فدراسیون دو و میدانی در نظر دارد که 20 نفر ورزشکار شاخص یعنی بهترین های رشته دو و میدانی را جدا کرده تا اردوهای متمرکز داخلی و خارجی برایشان برگزار شود. سپس این تعداد را تا بازی های آسیایی2022 چین با گذاشتن رکوردهای ورودی رصد کرده تا در نتیجه  میزان شانس کسب مدال مشخص شود.

                                                                                                  

مشاور عالی فدراسیون دو و میدانی کشور اضافه کرد: از این 20 نفر بعد از بررسی ها تعدادی ریزش می کنند. هر تعداد که سهمیه ورودی بازی ها را  کسب کنند بیشتر رویشان کار می کنیم تا به بازی های آسیایی چین اعزام شوند. مثل همیشه دو و میدانی در بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و المپیک شانس بالایی برای کسب مدال دارد.

پرنده طلایی بازی های آسیایی تهران با بیان اینکه احسان حدادی بسیار آماده است، گفت:حدادی دارنده مدال نقره المپیک 2012 لندن با روال تمرینات و اراده ای که دارد می تواند در رشته پرتاب دیسک برای ما مدال کسب کنند. او در اردوهای داخلی و خارجی فعالیت خوبی از خود نشان داده که امیدوارم پنجمین مدال طلای بازی های آسیایی خود را کسب کند. حدادی قهرمان شناخته شده ای در دنیا و رکودهایش کاملا مشخص است. با تمریناتی که من و هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی از او دیده ایم یکی از شانس های بسیار بالا برای کسب مدال در بازی های آسیایی چین است.

غیاثی درباره دیگر شانس های کسب مدال در رشته دو و میدانی اظهار داشت: در بخش بانوان در پرش طول و همچنین در رشته های پرتاب چکش، دیسک و وزنه، دو نیمه استقامت در بخش مردان شانس بسیار بالایی جهت کسب مدال داریم.

                                                                                                                              

وی در ادامه افزود: حسین کیهانی که طلای دوی ۳۰۰۰ متر با مانع بازی های آسیایی2018 جاکارتا را در کارنامه دارد بعد از محرومیت چند ساله خود سخت در حال تمرین و تلاش است. او شانس بسیار بالایی برای کسب مدال دارد. در دوی سرعت نیز تنها شانس کسب مدال فقط حسن تفتیان است. که امیدوارم با برگزاری اردو خارجی جامائیکا زیر نظر مربیان آنجا به آمادگی خوبی برسد.

مشاور عالی فدراسیون دو و میدانی کشور بیان داشت: شانس ما برای کسب مدال در بازی های آسیایی 2022 چین در رشته دو و میدانی بسیار خوب است امیدواریم جناب وزیر که خود از قهرمانان دو و میدانی بوده اند کمک کنند تا به نحو احسنت با یک انسجام کامل در این دوره از بازی ها حضور پیدا کنیم.

وی افزود: کمیته ملی المپیک نیز کمک بسیار بزرگی است. در راس آن جناب خسروی وفا و دبیر کل ایشان جناب مناف هاشمی به دو و میدانی اشراف کامل دارند و قول داده اند به فدراسیون کمک کنند. بعد از انجام این کمک ها و قرار گرفتن تیم در یک وضعیت منسجم و روتین مطمئن هستم حداقل سه یا چهار مدال در بازی های آسیایی کسب  کنیم.

پیشکسوت دو و میدانی کشور در ادامه اظهار کرد: من عاشق دو و میدانی هستم و چندین دوره سرمربی و مدیر تیم های ملی بوده ام. همکارهای بسیار خوبی دارم و با اعتماد به آنان مطمئن هستم با یک آمادگی خوب و منسجم در بازی های آسیایی حضور پیدا می کنیم. کسب مدال برای دو و میدانی واقعا هزینه بر و سخت است. امیدوارم با توجه ی وزارت ورزش و با بودجه کافی هرچه بیشتر به اهدافمان نزدیک شویم.

                                                                                                 

غیاثی در پایان با تشکر از مدیرعامل صندوق گفت: از جناب دکتر ابطحی مدیرعامل و سایر همکاران صندوق حمایت از صمیم قلب تشکر می کنم. امیدوارم با کمک و تشویق صندوق حمایت دو و میدانی کشور راه روشن خود را هموارتر پیش ببرد. از زمان حضور دکتر ابطحی در صندوق این مجموعه عملکرد بسیار خوبی داشته است. امیدوارم با افزایش ردیف بودجه صندوق از سوی وزارت ورزش و جوانان این مجموعه شریف و ارزشمند هرچه بیشتر بتواند به قهرمانان و پیشکسوتان این مرز و بوم خدمت کند.