ووشو قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲ - اندونزی

شروع درخشان سانداکاران جوان در قهرمانی جهان/ نقره تالو به بازدار رسید

ووشو کاران ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی جوانان جهان، به ۶ برد در بخش ساندا و یک نقره در بخش تالو دست یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، هشتمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان از امروز (سه‌شنبه) ۱۵ آذر ۱۴۰۱ به میزبانی اندونزی آغاز شد که نمایندگان ایران در دو بخش زنان و مردان به مصاف رقبای خود رفته و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند. در مسابقات امروز نتایج زیر برای نمایندگان ایران به دست آمد:

تالوی زنان

نازنین بازدار در فرم «نانچوان» با نمره ۹.۱۳ به مدال نقره  دست یافت. در این ماده نماینده چین به مقام نخست دست یافت و تالوکار هنگ‌کنگ نیز سوم شد. این نخستین مدال کاروان ووشوی ایران‌ در مسابقات قهرمانی جوانان جهان است.

ساندای زنان

در وزن ۵۲- کیلوگرم، کیانا بیابانی در دور نخست "دیویاناشی" نماینده هند را شکست داد و در مرحله دوم باید با "زهرا واهانا" از کشور میزبان دیدار کند.

در وزن ۵۶- کیلوگرم، دیانا رحیمی مقابل "یینگ هِ اونگ" از هنگ‌کنگ برنده شد و در مرحله بعد با "پوسپا آناستاسیا" دیگر نماینده کشور میزبان مبارزه می‌کند.

ساندای مردان

در وزن ۵۲- کیلوگرم، محمد عرفان مقدم در نخستین مبارزه «ریزکی» از اندونزی را شکست داد و در دومین مبارزه به مصاف برنده جدال نمایندگان اردن و مصر خواهد رفت.

در زن ۶۰- کیلوگرم، امیرحسین همتی مقابل «تسنیم ایسلام» از بنگلادش به برتری رسید و در دومین مبارزه باید با برنده دیدار گرجستان - رومانی مبارزه کند.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، سهیل موسوی مقابل «ولادیسلاو پشتنیک» از اوکراین پیروز شد و در گام دوم باید با «محمد سیف» از تونس پیکار کند.

در وزن ۵۶- کیلوگرم، رضا خورشیدی در نخستین دیدار خود مقابل «سوپوترا» از هند پیروز شد و در دور بعد به مصاف «ده‌ژسوس» از برزیل می‌رود.

روز دوم مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان فردا (چهارشنبه) پیگیری خواهد شد.