طلای پاورلیفتینگ آسیا بر گردن نماینده ایرانی؛ طهماسبی قهرمان دسته ٩٣ کیلوگرم شد

مهدی طهماسبی موفق شد مدال طلای مجموع دسته ٩٣ کیلوگرم مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا را برای ایران به ارمغان آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل ازایرنا، در روز چهارم مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا، مهدی طهماسبی به عنوان نماینده ایران در رده بزرگسالان دسته ٩٣ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت. وی در یک رقابت نفس‌گیر و حساس در حرکت اسکوات‌ وزنه ٢٨٠ کیلوگرمی را ثبت کرد و به مقام چهارم این حرکت دست یافت.

این ملی پوش کشورمان در حرکت پرس سینه با ثبت موفق وزنه ١٩٥ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و در ددلیفت با رکورد ٣١٠ کیلوگرم به مدال برنز رسید. ملی پوش دسته ٩٣ کیلوگرم ایران در مجموع با رکورد ٧٨٥ کیلوگرم به مدال طلای آسیا دست یافت. ورزشکارانی از کشورهای تایلند و ژاپن در مجموع دوم و سوم شدند، نعیم فتاحی نیز در رده بزرگسالان به مقام هشتم رسید.

همچنین در رده پیشکسوتان و در مستر ٢ جواد حیدری در مجموع اول شد و به مدال طلا رسید، مرتضی دژآلود در مستر سه به مدال نقره مجموع دست یافت و علی حیدر امیدیان نیز به مدال برنز رسید.

در مستر یک نیز در مجموع محمدرضا روحانی چهارم و ابراهیم نیک‌فر پنجم شدند. محمدرضا روحانی در پرس سینه برنز گرفت و در ددلیفت طلا را برای ایران به ارمغان آورد. در جوانان هم مهدی جوادی‌فر در مجموع ششم شد.

گفتنی است پیش از این نیز احمدرضا بابااحمدی در دسته ٦٦ کیلوگرم بزرگسالان به مدال نقره مجموع دست یافته بود.