۱۰ مدال نمایندگان کاراته ایران در تورنمنت روسیه

در پایان رقابتهای بین‌المللی کاراته در روسیه، نمایندگان ایران صاحب یک طلا، ۵ نقره و ۴ مدال برنز شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، رقابتهای بین‌المللی کاراته در مسکو پایتخت روسیه با حضور ۶۰۰ کاراته کا از ۱۶ کشور جهان برگزار شد و کاراته‌کاهای ایران موفق به کسب ۱ مدال طلا، ۵ نقره و ۴ برنز شدند.

در پایان این رقابت‌ها سارا بهمنیار موفق به کسب مدال طلا شد، محمود نعمتی، مهدی خدابخشی، معصومه محسنیان، فاطمه سعادتی و لیلابرجعلی صاحب مدال نقره شدند و مبینا حیدری، آتوسا گلشاد نژاد، امیر مهدی زاده و علیرضا حیدری نیز به مدال برنز رسیدند.

اسامی مدال آوران ایران در بخش کومیته آقایان:

وزن ۶۷- کیلوگرم : امیر مهدی زاده با ۴ برد راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله با شکست مقابل حریف روس صاحب مدال برنز شد.

وزن ۷۵- کیلوگرم: علیرضا حیدری با ۴ پیروزی در مرحله گروهی و دور دوم به نیمه نهایی صعود کرد و با شکست در این مرحله به مدال برنز دست یافت.

وزن ۸۴- کیلوگرم: مهدی خدابخشی با کسب چهار پیروزی در دور گروهی و مرحله دوم، راهی فینال شد و در فینال مقابل حریف قزاقستانی شکست خورد ک به مدال نقره دست یافت.

وزن ۸۴+ کیلوگرم: محمود نعمتی در این وزن با چهار پیروزی راهی دیدار فینال شد و در فینال مقابل حریف آذربایجانی، نتیجه را واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد.

در بخش کومیته بانوان

وزن ۵۰- کیلوگرم: سارا بهمنیار با ۴ برد و معصومه محسنیان با ۳ برد راهی فینال شدند. در این فینال تمام ایرانی، بهمنیار پیروز شد و صاحب مدال طلا شد، محسنیان نیز صاحب مدال نقره شد.

وزن ۵۵- کیلوگرم: فاطمه سعادتی با ۳ پیروزی راهی فینال وزن خود شد و در فینال مقابل حریفی از روسیه نتیجه را واگذار کرد و به نشان نقره دست یافت.

وزن ۶۱- کیلوگرم: آتوسا گلشادنژاد با کسب ۳ پیروزی در مرحله گروهی و دور دوم، در نیمه نهایی شکست خورد و صاحب مدال برنز شد.

وزن ۶۸- کیلوگرم: مبینا حیدری ضمن یک پیروزی و یک شکست و راهیابی به مرحله نیمه نهایی، در این مرحله، نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

وزن ۶۸+ کیلوگرم: لیلا برجعلی با سه پیروزی و یک شکست در مرحله گروهی و دور دوم، به فینال راه یافت و در فینال مقابل حریفی از تونس شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

همچنین جوایز در نظر گرفته شده در بخش کاتا و کومیته انفرادی برای نفر اول ۵ هزار دلار، نفر دوم ۲ هزار دلار، نفر سوم هزار دلار و در بخش کاتا تیمی هزار و پانصد دلار برای تیم اول بود.